اثر پرداخت های غیرتماسی و خرید آنلاین، بر مهاجرت به کارت های پلاستیکی در انگلستان

آمار منتشر شده از سوی انجمن کارت های انگلستان نشان می دهد؛ در سال گذشته، انگلیسی ها بیش از 600 میلیارد پوند را توسط کارت ها پرداخت کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک آمار منتشر شده از سوی انجمن کارت های انگلستان نشان می دهد؛ در سال گذشته، انگلیسی ها بیش از 600 میلیارد پوند را توسط کارت ها پرداخت کرده اند. با اوج گرفتن میزان پرداخت های کارتی محبوبیت پرداخت های غیرتماسی افزایش یافته است. کارت ها برای 13 میلیارد تراکنش در سال 2014 استفاده شدند و نسبت به سال قبل 12 درصد افزایش داشته و این به لطف افزایش اشتیاق مردم به استفاده از کارت های پلاستیکی به جای وجه نقد برای خرید های کم ارزش بوده است.

در 9 ماه اول سال 2014، تراکنش های غیرتماسی بیشتری نسبت به 6 سال گذشته انجام گرفته است. در کل در سال گذشته، 319 میلیون پرداخت با ارزش 2.3 میلیارد پوند از طریق پرداخت های موبایلی انجام گرفتند.

عامل اصلی هدایت کننده پرداخت های غیرتماسی، معرفی آن در سیستم حمل ونقل عمومی شهر لندن بود: 17 میلیون پرداخت موبایلی در سفرهای درون شهری سال 2014 و 14 میلیون نیز در سفرهای ریلی ثبت شده است. انجمن کارت های انگلستان انتظار دارد این روند با افزایش محدودیت پرداخت ها به 30 پوند ادامه داشته باشد و محبوبیت پرداخت های موبایلی و تکنولوژی های پوشیدنی و مبتنی بر NFC اوج بگیرد.

کارت های بدهی، هم چنان رایج ترین و پرمصرف ترین کارت در کیف پول مصرف کنندگان است و در حدود 91 درصد از بزرگسالان (48.5 میلیون نفر) حداقل یک کارت بدهی دارند. در سال 2014، به طور متوسط، هر کارت بدهی برای انجام 106 خرید به کار رفته و با مبلغ بیش از 4500 پوند نسبت به سال قبل 10 درصد رشد داشته است.

بیش از 31 میلیون نفر و در حدود 60 درصد از بزرگسالان جمعیت کشور انگلستان کارت اعتباری دارند. کارت اعتباری بیشتر در میان افراد مسن تر رایج است و سه پنجم از دارندگان کارت های اعتباری در انگلستان بیش از 45 سال سن دارند.

به طور کلی، در سال گذشته؛ پرداخت سه پوند از هر پنج پوندی که در فروشگاه های انگلستان خرج می شود توسط کارت های بدهی یا کارت های اعتباری صورت گرفته است و این رقم در سال 2009 در حدود 10 درصد بوده و از افزایش قابل توجهی برخوردار می باشد. بیش از 1.1 میلیون فروشگاه قابلیت پذیرش کارت ها را دارند که نسبت به سال 2013 در حدود 4.2 درصد افزایش داشته است.

خرید آنلاین نیز بخش عمده ای از مخارج مشتریان را پوشش داده؛ به طوری که از هر 100 پوندی که با استفاده از کارت های پرداخت می شود، 21 پوند هزینه خرید آنلاین بوده است. بیش از یک چهارم از مجموع تراکنش های آنلاین، در فروشگاه های سرگرمی صورت شده است.

با رونق گرفتن کارت های پلاستیکی، مجموع وجه نقد برداشت شده از ATMها 2.3 درصد کاهش داشته و به 196 میلیارد پوند رسیده است. هم چنین میزان تخفیف نقدی فروشندگان نیز 8.8 درصد کاهش یافته است.

انتظار می رود این روند هم چنان ادامه داشته باشد و انجمن کارت های انگلستان پیش بینی کرده است که در 10 سال آینده در پرداخت های کارتی، رشدی 66 درصدی را شاهد خواهیم بود و تا سال 2024، میزان پرداخت ها به 19.2 میلیون پرداخت می رسد. پیش بینی می شود تا سال 2024، ارزش پرداخت با کارت بدهی با 76 درصد رشد به 718 میلیارد پوند برسد.

ریچارد کخ، رئیس انجمن کارت های انگلستان می گوید: «هم اکنون که مکان های بسیار بیشتری کارت ها و پرداخت های غیرتماسی را پذیرش می کنند، به نظر می رسد خریدهای آنلاین و پرداخت با کارت ها جهش بیشتری نسبت به سال گذشته داشته باشد.»/شاپرک

منبع:شاپرک

منبع : http://finextra.com/

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  7  =  28