افخم بمباران شهرهای یمن را محکوم کرد

مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان حملات بی‌وقفه هواپیماهای عربستان به مناطق مسکونی و تجاری شهرهای یمن را که طی روزهای گذشته شدت یافته و منجر به شهادت و مجروح شدن دهها نفر از مردم روزه دار و بی‌گناه شد، شدیداً محکوم کرد

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک از مهر، مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان حملات بی‌وقفه هواپیماهای عربستان به مناطق مسکونی و تجاری شهرهای یمن را که طی روزهای گذشته شدت یافته و منجر به شهادت و مجروح شدن دهها نفر از مردم روزه دار و بی‌گناه شد، شدیداً محکوم کرد.

وی افزود: حملات عربستان به تأسیسات زیربنایی و اهداف غیرنظامی و کشته و مجروح شدن غیرنظامیان تداوم نقض فاحش حقوق بشردوستانه است و از مجامع و نهادهای بین‌المللی بویژه سازمان ملل انتظار می‌رود تا به تلاش‌ها در ایفای مسئولیت خویش جهت توقف فوری حملات و کمک به مردم مظلوم یمن عمل کند و اقدامات در این زمینه را شدت بخشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه، از سازمان ملل متحد خواست تا از تمام ظرفیت خود برای حفاظت از سلامت و امنیت غیرنظامیان به ویژه زنان و کودکان استفاده کند.

افخم بار دیگر آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای ارسال کمک‌های فوری انسان‌دوستانه به مردم یمن و معالجه مجروحان یمنی اعلام کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

65  +    =  71