قبل و بعد از ورزش چه بخوریم؟

خواه طرفدار پیاده‌روی صبح زود باشید یا کلاس پیلاتس، آنچه مهم است تامین مواد غذایی مورد نیاز بدنتان می‌باشد. اطمینان پیدا کنید که سوخت مورد نیاز بدنتان را برای یک ورزش طولانی و سنگین تأمین کرده‌اید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک خواه طرفدار پیاده‌روی صبح زود باشید یا کلاس پیلاتس، آنچه مهم است تامین مواد غذایی مورد نیاز بدنتان می‌باشد. اطمینان پیدا کنید که سوخت مورد نیاز بدنتان را برای یک ورزش طولانی و سنگین تأمین کرده‌اید.

ورزشکارِ کربوهیدراتی باشید

eating-3

یک ساعت بعد از تمرین:

جانی تازه بگیرید! بهتر این است که یک ساعت بعد از اتمام تمرینتان به منظور بازسازی عضلات چیزی بخورید. بیشترین میزان شکل‌گیری گلیکوژن عضلات در اولین ساعت پس از ورزش رخ می‌دهد. متابولیسم بدن نیز بعد از ورزش در بهترین حالت خود به سر می‌برد، بنابراین بیش از این شکم را برای خوردن منتظر نگذارید. وعده‌هایی که میل می‌کنید باید حاوی پروتئین و کربوهیدرات‌هایی که در بالا ذکر شد باشد. در صورتی که زمان کافی برای خوردن ندارید، یک لیوان شیر کم چرب که مملو از پروتئین، کربوهیدرات کافی و الکترولیت‌هایی مانند سدیم و کلسیم است، بهترین گزینه خواهد بود.

به یاد داشته باشید، پس از ورزش برای جایگزینی مایعات از دست رفته با نوشیدن آب از کم آبی بدنتان جلوگیری کنید. درصورتی که بیش از ۹٠ دقیقه ورزش نمودید در فواصل ۱۵ تا ۲٠ دقیقه، نصف فنجان آب بنوشید. این امر مانع از خستگی مفرط در حین ورزش خواهد بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

24  +    =  30