قیمت جهانی طلا به ۱۱۶۰ دلار رسید

قیمت جهانی طلا در معاملات روز گذشته اندکی افزایش یافت و در پایان معاملات هر اونس طلا در برابر ۱۱۶۰ دلار و ۳۳ سنت معامله شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک از تسنیم به نقل از رویترز، پس از اینکه  رئیس فدرال رزرو آمریکا اعلام کرد بانک مرکزی این کشور امسال نرخ بهره را افزایش خواهد داد، اما به نگرانی ها در مورد ضعیف باقی ماندن بازار کار آمریکا نیز اشاره کرد، طلا بخشی از افزایش قیمت اولیه خود در روز جمعه را از دست داد.
جانت یلن در سخنانی که در مورد کارگران و برخی ریسک های بین المللی با احتیاط همراه بود، نگفت که آیا او انتظار دارد که بیش از یک افزایش نرخ بهره در 4 نشست باقیمانده فدرال رزرو در سال 2015 انجام شود یا نه.
گئورگ گرو، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «به نظر می رسد که با یا بدون موضوع یونان، یک افزایش نرخ بهره احتمالی برای امسال پیش بینی شده است.»
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا دیروز با 0.1 درصد افزایش به 1160 دلار و 33 سنت رسید. قیمت ها در نزدیکی پایین ترین رقم 4 ماه اخیر (1146 دلار و 75 سنت) که روز چهارشنبه به ثبت رسیده بود باقی ماند.
تای ونگ، تاجر طلا در نیویورک گفت: «لحن تهاجمی تر از حد انتظار یلن  موجب کاهش اندک قیمت طلا شده است.»
دلار آمریکا کاهش ارزش خود در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی را خنثی کرد و یورو بخشی از افزایش ارزش خود در برابر دلار را از دست داد.
روبین بهار، تحلیلگر سوشیت جنراله در این باره گفت: «طلا در حال گرفتن اندکی حمایت از تقویت ارزش یورو است، اما اگر ما شاهد توافق بر سر بحران یونان در روز یکشنبه باشیم، به دلیل از بین رفتن ریسک ها، قیمت طلا افت خواهد کرد.»
تقاضای فیزیکی این هفته در چین و هند ضعیف بود. قیمت طلا در هند همچنان پایین تر از شاخص جهانی است.
دیگر عامل تقویت ارزش طلا کاهش پیش بینی صندوق بین المللی پول از رشد اقتصاد جهانی به دلیل ضعف اخیر در اقتصاد آمریکا بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  +  6  =