سرقت اطلاعات یک میلیارد مسافر هوایی

بلومبرگ خبر داد

منابع خبری آمریکایی می‌گویند گروهی از هکرهای چینی که قبلا به نهادهای درمانی، نظامی و اطلاعاتی آمریکا حمله کرده بودند،‌این بار قلب سیستم حمل و نقل هوایی این کشور را هدف قرار داده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از بلومبرگ، یکی از شرکت‌های هدف حمله Sabre Corp بوده که هزاران نفر از آن برای رزرو هتل ها و پروازهایشان بهره می گیرند. از سوی دیگر هواپیمایی American Airlines Group Inc اعلام کرده در حال بررسی این موضوع است که آیا هکرها موفق به نفوذ به رایانه های این شرکت شده اند یا نه.

کارشناسان امنیتی این حمله هکری را با حمله به Anthem و اداره مدیریت پرسنل دولت آمریکا مرتبط دانسته اند و مدعی هستند که همگی این حملات توسط گروهی از خرابکاران اینترنتی چینی صورت گرفته است.

تنها یک هفته پیش بود که هکرها از حمله به United Airlines دومین شرکت هواپیمایی بزرگ آمریکا خبر دادند و حملات جدید نشان می دهد اطلاعات میلیون ها نفر از کارکنان و مسافران این خطوط هواپیمایی سرقت شده است. باید توجه داشت که از طریق سیستم رایانه ای شرکت Sabre سالانه اطلاعات بیش از یک میلیارد مسافر در سراسر جهان ثبت می شود و سرقت این اطلاعات برای هکرها بسیار ارزشمند است.

هنوز اعلام نشده که عمق و گستردگی خسارات ناشی از این حملات هکری در چه حد است و تحقیقات در این زمینه کماکان ادامه دارد.

منبع:فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  34  =  44