مدیر عامل شرکت بیمه کوثر:متهم به captive هستیم

عطایی در خصوص علل وابستگی پرتفوی شرکت به نیروهای مسلح گفت: در این زمینه اتهامی به بیمه کوثر وارد است در خصوص وابستگی این شرکت به نیروهای مسلح که باید این سوال را مطرح کنم که کدام یک از شرکت های بیمه پشتوانه سهام خاص ندارند نگاهی به شرکت های مختلف مانند معلم ، دی ، سینا ، پاسارگاد ، سامان و… نشان می دهد این اتکا در اغلب شرکت های بیمه به چشم می خورد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک عطایی در پاسخ به خبرنگار ریسک نیوز در خصوص علل وابستگی پرتفوی شرکت به نیروهای مسلح گفت: در این زمینه اتهامی به بیمه کوثر وارد است در خصوص وابستگی این شرکت به نیروهای مسلح که باید این سوال را مطرح کنم که کدام یک از شرکت های بیمه پشتوانه سهام خاص ندارند نگاهی به شرکت های مختلف مانند معلم ، دی ، سینا ، پاسارگاد ، سامان و… نشان می دهد این اتکا در اغلب شرکت های بیمه به چشم می خورد.

عبدالرسول عطایی ، مدیر عامل شرکت بیمه کوثر امروز طی یک نشست خبری که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد به تشریح وضعیت فعلی و برنامه های آتی بیمه کوثر پرداخت .

مدیر عامل بیمه کوثر با بیان اینکه این شرکت در سال 93 جز پنج شرکت برتر بیمه ای بوده ، تاکید کرد: بیمه کوثر در حوزه سودآوری موفق عمل کرده و ارزش افزوده قابل قبولی برای سهامداران خود به ارمغان اورده است.

وی در حالیکه به برنامه های آتی بیمه کوثر اشاره کرد ، اظهار داشت : سرمایه 140 میلیاردی تومانی شرکت در سال 94 به 250 میلیارد تومان افزایش خواهد یافت که این افزایش سرمایه عمدتا از محل آورده نقدی و سود سهامداران است.

وی با بیان اینکه  در سال جاری در نظر داریم 900 میلیارد تومان فروش را محقق کنیم ، گفت: ما به دنبال گسترش و ارتقا کیفی شبکه فروش خود هستیم در این راستا تلاش کرده ایم نمایندگان فروش حرفه ای تربیت کنیم.

عطایی در ادامه به دیگر برنامه های این شرکت در سال جاری اشاره کرد و افزود: در تلاشیم مدل بانک – بیمه را اجرایی کنیم که با فعالیت های صورت گرفته این مدل به زودی پیاده سازی می شود ،  در این راستا و در قدم اول  در شعب موسسه مالی کوثر بیمه نامه های شرکت بیمه کوثر  فروخته شود.

وی در ادامه فروش 900 میلیارد تومانی را برای سال 94 پیش بینی کرد و گفت : در چهار ماهه نخست سال جاری 253 میلیارد تومان بیمه نامه فروخته ایم که نسبت به مدت مشابه سال قبل 38.5 درصد رشد نشان می دهد.

عطایی اظهارداشت :  بالغ بر 40 میلیارد تومان بیمه نامه های زندگی فروخته ایم که این رقم 16 درصد پرتفوی ما را تشکیل می دهد.

متهم به captive هستیم
عطایی در پاسخ به خبرنگار ریسک نیوز در خصوص علل وابستگی پرتفوی شرکت به نیروهای مسلح گفت: در این زمینه اتهامی به بیمه کوثر وارد است در خصوص وابستگی این شرکت به نیروهای مسلح که باید این سوال را مطرح کنم که کدام یک از شرکت های بیمه پشتوانه سهام خاص ندارند نگاهی به شرکت های مختلف مانند معلم ، دی ، سینا ، پاسارگاد ، سامان و… نشان می دهد این اتکا در اغلب شرکت های بیمه به چشم می خورد.

وی معتقد است ، افتخار ما این است که در حوزه های بیمه ناپذیر ورود پیدا کردیم و نقطه عطف فعالیت های ما حضور در حوزه صنایع دفاعی کشور است.

عطایی در ادامه در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ریسک نیوز مبنی بر اینکه عمده فروش بیمه نامه های عمر شرکت بیمه کوثر در قالب صندوق های بیمه عمر به پرسنل سپاه ، آجا و  ناجا بوده به طوریکه فروش بیمه های عمر انفرادی از طریق شبکه فروش مستقل به چشم نمی خورد، اذعان داشت :آمار فروش بیمه نامه های زندگی شرکت نشان می دهد ،  بیش از 50 درصد ان از طریق تک فروشی به ثمر رسیده است.

مدیر عامل بیمه کوثر تاکید کرد :  با وجود تلاش شرکت در حوزه فعالیت در بیمه نامه های عمر و سرمایه گذاری ما حتی بیش از 5درصد بازار داخلی خود را هم نتوانسته ایم پوشش دهیم واین نشان می دهد زیر مجموعه مورد نظر ما همچنان ظرفیت فعالیت را دارد.

وی افزود: آرزوی ما این است که بتوانیم در حوزه بیمه نامه های زندگی بیش از این ، زیر مجموعه خود را پوشش دهیم .

عطایی خاطر نشان ساخت : در حالی ما متهم به captive (حبس ریسک ) هستیم که بیش از 70 درصد بیمه نامه ها از طریق شبکه فروش فروخته می شود.

به گفته وی سود بیمه نامه های عمر بیمه کوثر بالای 25 درصد است.

تا وقتی بانک ها رقیب بیمه ها هستند ، وضعیت ازین بهتر نمی شود

وی در ادامه در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ریسک نیوز در خصوص تبعات دخالت بانک ها در امور بیمه گری اظهار داشت: تا وقتی بانک ها رقیب بیمه ها هستند ، وضعیت ازین بهتر نمی شود.

عطایی افزود: اگر بانک به بنگاهداری وارد نشود بدون شک بیمه و بانک می توانند در کنار یکدیگر در جهت تکمیل خدمات عمل کنند .

به گفته وی این در حالی است که این چرخه در کشور ما معیوب است به طوریکه بانک ها علی رغم هشدارهای موجود همچنان بنگاهداری می کنند ، بعضا بازار های جعلی ایجاد می کنند و سود های کاذب بدست می اورند در حالیکه در دنیا این گونه نیست و هیچ بانکی برای تامین مالی شرکت بیمه تاسیس نمی کند زیرا این امر دخالت در امور بیمه گری است.

عطایی اظهار داشت : نگاه ما به طرح بانک _ بیمه به گونه ای است که در تلاشیم مشتریان با مراجعه به بانک ها خدمات بیمه ای هم بتوانند دریافت کنند که ازین طریق در نظر داریم در جهت ارتقا جایگاه بیمه نامه های عمر و فرهنگ سازی در این زمینه عمل کنیم.

به گفته وی مردم هنوز تفاوت بیمه نامه های عمر با پس انداز بانکی را نمی دانند که باید درین زمینه فرهنگ سازی صورت گیرد.

عطایی خاطرنشان ساخت : با اصلاح آیین نامه بیمه های عمر و سرمایه گذاری این رشته بیمه ای شفاف تر خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه  بیمه کوثر به صندوق خسارات بدنی بدهی معوق ندارد، گفت : ما کمترین بند مغایرت ناشی از عدم رعایت الزامات بیمه مرکزی را داشته ایم.

عطایی از دامپینگ به عنوان پدیده اسفناک صنعت بیمه یاد کرد و گفت: بخش زیادی از دامپینگ در شبکه فروش رخ می دهد.

مدیر عامل بیمه کوثر در ادامه افزود: طبق امارهای موجود نسبت خسارت بیمه کوثر 10 درصد از نرم صنعت بیمه کمتراست.

وی با اشاره به عملکرد شرکت بیمه کوثر در حوزه درمان افزود: شرکت بیمه کوثر با استقرار کیوسک های خدمات بیمه ای در جهت تسهیل شهروندان درحوزه بیمه نامه های تکمیلی گام برداشته به طوریکه مشتریان در هر ساعتی از شبانه روز می توانند معرفی نامه خود را از طریق این کیوسک ها دریافت کنند که در حال حاضر در هشت نقطه از تهران فعال است.

وی در ادامه از طرح بیمه کوثر در پوشش بیمه ای بیماری های صعب العلاج خبر داد و گفت: حداقل 17 نوع بیماری در این طرح تعریف کرده ایم .

عطایی همچنین از ورود بیمه کوثر به بیمه وکالت یاد کرد و گفت :  انتظار می رود با این نوع بیمه نامه مشکلات بیمه گذاران دراین حوزه به حداقل برسد.

منبع:ریسک نیوز

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  +    =  18