انجام اقدامات پستی یک میلیون کارت هوشمند ملی تاکنون

مدیرعامل شرکت پست اعلام کرد

مدیرعامل شرکت پست گفت: تاکنون امور پستی مربوط به یک میلیون کارت هوشمند ملی انجام شده است و در چهار ماه اخیر 335 هزار و در یک ماه گذشته 120 هزار قبول مدارک کارت هوشمند ملی را داشته‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک از ایسنا، حسین مهری – رییس هیات مدیره شرک پست – در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری بین سازمان ثبت احوال کشور و شرکت پست که امروز در سازمان ثبت احوال برگزار شد، افزود: افتخار شبکه پستی این است که برخواسته از مردم و در خدمت آنان است.

وی افزود: فلسفه پست رابط بودن بین سازمان‌ها و دستگاه‌هاست و اقدامات آن موجب کاهش هزینه‌های ملی، هزینه‌های اجتماعی، هزینه‌های ناشی از فساد اداری و تامین امنیت شهروندان می شود.

مهری افزود: ما سرانه بالایی در زمینه مرسوله‌ها بین کشورها داریم و وظیفه ما فراهم سازی زیرساخت‌هاست و تفاهم‌نامه همکاری میان شرکت پست و سازمان ثبت احوال می‌تواند موجب تکمیل و توسعه فعالیت‌های ما شود.

مدیرعامل شرکت پست گفت: با امضای این تفاهم‌نامه مردم تنها یک بار برای دادن مدارک خود به دفاتر پستی مراجعه می‌کنند و سایر اقدامات از طریق شرکت پست و سازمان ثبت احوال انجام می شود. این کار در جهت کاهش هزینه‌های شهروندان است. قرار است دفاتر پست را در صورت صلاحدید سازمان ثبت احوال در اختیار آنها به عنوان پیشخوان ثبت احوال قرار دهیم.

وی با اشاره به سرویس کد پستی، اظهار کرد: افراد با دو شماره شناسایی می‌شوند، هویت افراد از طریق شماره ملی و مکان آنها از طریق کد پستی قابل تشخیص است. بر اساس این تفاهمنامه، سرویس کد پستی در اختیار ثبت احوال قرار می گیرد.

مهری در پایان اظهار کرد: به طور قطع هزینه‌های اضافی به مردم در پی اجرای این تفاهمنامه تحمیل نمی‌کنیم و امیدواریم بتوانیم خدمات را بهتر، بیشتر و مطلوب‌تر به شهروندان ارائه دهیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  6  =  54