نزدیک ۱۳ سنت کلاهبرداری در هر ۱۰۰دلار/اهمیت بالای زیرساخت سازگار با EMV برای پیشگیری از تقلب

ایالات متحده تحت فشار زیان های ناشی از سواستفاده در پرداخت های کارتی قرار دارد:

اهمیت زیرساخت سازگار با EMV برای جبران خسارات ناشی از تقلب های انجام گرفته در پرداخت های کارتی بسیار زیاد است. /سال گذشته، 21.4 درصد و معادل با 6.187 هزار میلیارد دلار خرید با کارت های پلاستیکی انجام شد. / در جهان به ازای هر 100 دلار در حجم خریدها، 5.65 سنت تقلب انجام گرفته است./در ایالات متحده، به ازای هر 100 دلار مجموع حجم خرید در سال گذشته، 12.75 سنت تقلب رخ داده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک  اهمیت زیرساخت سازگار با EMV برای جبران خسارات ناشی از تقلب های انجام گرفته در پرداخت های کارتی بسیار زیاد است.

در ماهنامه نیلسون ریپورت، نشان داده شده است که ایالات متحده، 48.2 درصد و معادل با 7.86 میلیارد دلار خسارات وارد شده در حوزه کارت های پلاستیکی را به خود اختصاص داده است.

 سال گذشته، 21.4 درصد و معادل با 6.187 هزار میلیارد دلار خرید با کارت های پلاستیکی انجام شد. خسارات ناشی از تقلب ها که بانک ها و بخش های تجاری برای کارت های اعتباری، بدهی و کارت های پیش پرداخت چندمنظوره متحمل شدند و هم چنین کارت های پرداخت با برچسب خصوصی در سراسر جهان، به 16.31 میلیارد دلار رسید و این در حالی  است که حجم خرید با کارت ها در سراسر جهان 28.44 هزار میلیارد دلار بوده است. در این صورت، به ازای هر 100 دلار در حجم خریدها، 5.65 سنت تقلب انجام گرفته است.

در ایالات متحده، که حرکت به سمت وضع قوانین و استانداردهای کارت های حاوی چیپ است، به ازای هر 100 دلار مجموع حجم خرید در سال گذشته، 12.75 سنت تقلب رخ داده است. تقلب هایی که درحوزه های دیگر رخ داده است نیز در مجموع به ازای هر 100 دلار، 3.73 سنت محاسبه شده است.

دیوید رابرتسون، ناشر ماهنامه نیلسون ریپورت در این گزارش می گوید: « عوامل متعددی منجر به این شکاف شده است. هیچ چیز از فقدان زیرساخت مجهز به EMV اهمیت بیشتری در این موضوع ندارد.»
تکنولوژی EMV از خسارات ناشی از کارت های تقلبی، می کاهد و در برابر تقلب ها از تراکنش ها محافظت می کند.

در سال گذشته، 49 درصد از خسارات کلیه پرداخت های کارتی را تقلب ها به وجود آوردند. ارائه کنندگان کارت های پرداختی در ایالات متحده، با نقض امنیتی دیتاسنترهایشان روبرو شدند و ده ها میلیون شماره کارت پرداختی و هم چنین اطلاعات هویتی دارندگان کارت ها به سرقت رفت. در سال گذشته، ارائه کنندگان کارت های پرداختی در ایالات متحده، 23.9 درصد از کل تقلب های انجام گرفته در کارت های پرداختی سراسر جهان را به خود اختصاص دادند.

صادرکنندگان کارت های پرداختی در اروپا نیز مورد حمله هکرهای آمریکایی به کارت های نوارمغناطیسی مورد استفاده در بخش های تجاری ایالات متحده واقع شدند.

از مجموع 16.31 میلیارد دلار خسارات تقلب ها در سال گذشته، ارائه کنندگان کارت ها 62 درصد را متحمل شده و 38 درصد مابقی به بخش های تجاری واگذار شد. در ایالات متحده، ارائه کنندگان کارت های پرداختی 4.91 میلیارد دلار و بخش های تجاری 2.95 میلیارد دلار به عنوان زیان پرداخت کردند و در این ارقام، هزینه های دیگر محاسبه نشده است.

به احتمال زیاد، معرفی EMV به افزایش تقلب در تراکنش های بدون حضور فیزیکی کارت می انجامد؛ که این نوع از تراکنش ها عبارتند از: تراکنش های تلفنی یا اینترنتی. نیلسون ریپورت پیش بینی می کند؛ از سال 2015 تا 2020، خسارات وارد شده به 183.29 میلیارد دلار نیز برسد.  هم چنین پیش بینی می شود؛ در سال 2020، تقلب های انجام گرفته در سراسر جهان نیز از 35.54 میلیارد دلار فراتر رود.

ترجمه:واحد ترجمه پایگاه خبری بانکداری الکترونیک

منبع : http://finextra.com/news/fullstory.aspx?newsitemid=27687&topic=payments

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  6  =  1