بانکها بجای تسهیلات پرداخت اقساط وام ازدواج را تضمین می کنند

جایگزین وام ازدواج به شبکه بانکی ابلاغ شد

«زوج‌هاي مشمول دريافت وام ازدواج مي‌توانند به جاي دريافت وام به صورت نقدي، از تسهيلات فروش اقساطي استفاده کنندو بانک‌ها و مؤسسات اعتباري غيربانکي صرفاً موظف به تضمين پرداخت اقساط به درخواست فروشنده و پس از اخذ تضامين لازم از زوجين است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک  بانک مرکزی «آيين‌نامه اجرايي تبصره (26) قانون بودجه سال 1394 کل کشور» را که به تصویب هیات وزیران رسیده است به شبکه بانکی کشور، مؤسسات اعتباري غيربانکي و شرکت ‌دولتي پست‌ بانک ابلاغ کرد.

آیین‌نامه یاد شده براساس تبصره (26) ماده واحده قانون بودجه سال 1394 کل کشور، به تصویب رسیده است که مطابق آن «زوج‌هاي مشمول دريافت وام ازدواج مي‌توانند به جاي دريافت وام به صورت نقدي، از تسهيلات فروش اقساطي استفاده کنند. تسهيلات مزبور توسط توليدکنندگان و فروشندگان متقاضي عرضه کالاهاي بادوام داخلي، ارايه مي‌شود و بانک‌ها و مؤسسات اعتباري غيربانکي صرفاً موظف به تضمين پرداخت اقساط به درخواست فروشنده و پس از اخذ تضامين لازم از زوجين است.

در این بخشنامه تاکید شده است، بانکها، موسسات اعتباری غیر بانکی و شرکت دولتی پست بانک ضمن تمهيد مقدمات لازم به منظور اجراي تکليف قانوني ياد شده بر اساس مفاد آيين‌نامه اشاره شده، مراتب را به قيد تسريع به تمام واحدهاي ذي‌ربط ابلاغ و بر حسن اجراي آن نظارت کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  +  5  =