پرداخت سریع قبوض از طریق خدمات الکترونیک بانک صادرات

بانک صادرات درتير ماه١٣٩٤ حدود ٣ ميليون قبض خدمات شهري مشتريان را دريافت کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ،اسماعیل لل‍ه گانی مدیر عامل این بانک که به عنوان یکی از سخنرانان سمینار پشت تریبون قرار گرفت با اشاره به نقش بانکها در تامین و تجهیز مالی واحدهای تولیدی گفت: بخش قابل توجهی از دارایی در اختیار بانکهاست که آنرا در مسیر حمایت از واحدهای تولیدی و تجهیز مالی آنها بکار می برند و به دلیل فقدان بازارهای مالی گسترده این وظیفه سنگین بر دوش بانکها گذاشته شده است.

وی با بیان اهمیت نقش تورم در نرخ سود بانکی افزود: براساس منطق اقتصادی میزان تورم رابطه  مستقیمی با سود دارد که در اقتصاد ایران موضوع هماهنگی نرخ تورم و سود بانکی از پیچیدگی خاصی برخوردار است.

وی تصریح کرد: نرخ بهره بانکی در عملکرد اقتصادی کشورها موثر است و تغییر در نرخ بهره بانکی باید مبتنی بر بررسی جامع و همه جانبه آثار و پیامدهای آن به منظور  انطباق با استراتژی های ملی و اقتصادی کشور باشد.

لل‍ه گانی با اشاره به اثرات کاهش نرخ سود بانکی گفت: بهترین مدلی که بتواند به طور خودکار ارتباط بین نرخ سود بانکی و نرخ بازدهی سرمایه و نرخ تورم را ایجاد نماید مشارکت واقعی سپرده گذاران در سرمایه گذاری هاست.

وی یادآور شد: در ایران نرخ سود بانکی از تقاطع عرضه و تقاضای منابع مالی تعیین نمی گردد، بنابراین نرخ سود بانکی نمی تواند نقشی در تجهیز منابع و تخصیص کارآی منابع همانند اقتصادی های مبتنی بر بازار ایفا کند.
لل‍ه گانی در ادامه فرآیند تامین مالی واحدهای تولیدی به روش حمایتی در بانک صادرات ایران را تشریح  و هدف و رویکرد بانک از ارایه این روش را تامین مالی واحدهای تولیدی برشمرد و تاکید کرد با اجرای آن می توان در آینده شاهد رونق و توسعه بیشتر در واحدهای مولد بود.

شایان ذکر است چهارمین همایش از سلسله همایش های نقد و بررسی قوانین، مقررات و نظام بانکداری ایران با رویکرد اسلامی با موضوع مسائل و موضوعات ویژه در بانکداری اسلامی به مدت سه روز برگزار و مباحث و مطالبی در خصوص نگاهی به تحولات پولی و بانکی اخیر، تعیین نرخ سود بانکی، سیاست های پولی، ابزارها و شیوه های تعامل با بانک های بین‌الملل وغیره ارائه شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  9  =  81