افزایش ۴۶ دلاری قیمت طلا در هفته‌ای که گذشت

قیمت طلا در معاملات هفته گذشته ۴۶ دلار افزایش یافت و به ۱۱۵۸ دلار در هر اونس رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از رویترز، به دنبال انتشار آمارهای بدتر از اقتصاد چین و افت ارزش دلار، قیمت طلا در بازار متلاطم روز جمعه افزایش یافت و با رسیدن به بالاترین رقم 6 هفته گذشته بالاترین رشد هفتگی از اواسط ژانویه تاکنون‌ تجربه کرد.
پس از آنکه آمارهای کارخانه ای چین بر تردیدها در مورد افزایش نرخ بهره آمریکا در ماه آینده میلادی افزود، دیروز ارزش سهام های جهانی به سمت بدترین عملکرد هفتگی خود در طول سال جاری حرکت کردند و شاخص دلار نیز پایین ترین رقم خود در 2 ماه گذشته را به ثبت رساند.
آمارهای اقتصادی چین، سرمایه گذارانی را که از روند کند رشد اقتصاد جهانی نگران بودند، نگران تر ساخت و موجب شد تا سرمایه گذاران به سمت بازارهای امن نظیر بازار طلا روی بیاورند.  این در حالی بود که قیمت فلزات گرانبها با استفاده های صنعتی نظیر نقره و پالادیوم پس از 2 جلسه افزایش کاهش یافت.
قیمت طلا که طی هفته گذشته از پایین ترین رقم 5 سال و نیم اخیر فاصله گرفته بود، پس از انتشار صورت مذاکرات فدرال رزرو که احتمال افزایش فوری نرخ بهره در آمریکا را کاهش می داد، بالا رفت.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در روز جمعه که در بالاترین رقم به 1168 دلار و 40 سنت رسیده بود،  با 0.5 درصد افزایش نسبت به جلسه قبل 1158 دلار و 31 سنت معامله شد که 4 درصد برابر با 46 دلار در هفته گذشته افزایش داشت.
نعیم اسلم، تحلیلگر بازار طلا در موسسه آوا ترید گفت: «آمارهای اقتصادی چین… به بازار طلا کمک کرده، زیرا این آمارها یک عامل بازدارنده بیشتر در مسیر افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکاست.»
«اما ما اکنون به یک عامل دیگر نیاز داریم تا قیمت طلا را بالا ببرد و آمارهای اقتصادی هفته آینده می تواند مطمئنا این کار را انجام دهد.»
قیمت طلا از ابتدای امسال به دلیل پیش بینی افزایش نرخ بهره در آمریکا و بالا رفتن هزینه سرمایه گذاری در بازار طلا به شدت تحت فشار بوده است.
منبع:تسنیم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  4  =  36