باز شدن درهای آمریکا به روی فرش دستباف ایرانی

رییس مرکز ملی فرش ایران با بیان این‌که متوقف شدن ممنوعیت واردات فرش دستباف به آمریکا اتفاق خوشایندی است که شاهد آن هستیم، گفت: این اتفاق آمریکا را که از مشتریان قدیم و آشنای ما در این حوزه است به بازار‌های هدف ما برگرداند.

 به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک  حمید کارگر، رییس مرکز ملی فرش ایران امروز یکشنبه در مراسم افتتاح بیست‌وچهارمین نمایشگاه فرش دستباف ایران گفت: در سال 1392 که در واقع سال بدی در حوزه صادرات فرش بود میزان صادرات 314 میلیون دلار بود که این مقدار در پایان سال 1393 به 330 میلیون دلار افزایش یافت که امیدواریم این رقم نیز افزایش یابد.
وی با بیان این‌که قبل از تحریم حدود 16.5 درصد صادرات ما به آمریکا صورت می‌گرفت که حدود 80 میلیون دلار بود، گفت: امیدواریم با اتفاق مثبت در عرصه سیاسی و با لغو تحریم‌ها، در سال 2016 شاهد جهش صادراتی برای فرش دستباف ایرانی باشیم و با توجه به لغو تحریم‌ها در خصوص واردات فرش به ایالت متحده اتفاقات خوبی را می‌توان رقم زد.
رییس مرکز ملی فرش ایران با بیان این‌که این نمایشگاه در فضایی بالغ بر 30 هزار مترمربع برپا شده است، گفت: فرش دستباف به لحاظ فرهنگی، هنری، اقتصادی و ایجاد اشتغال با کمترین هزینه و ارزآوری در نوع خود بی‌نظیر است.
ضرورت اجرای قانون واردات در مقابل صادرات
همچنین احمد کریمی اصفهانی، رییس اتحادیه صادر‌کنندگان فرش دستباف در این مراسم اظهار کرد: صادرات فرش دستباف در دو دهه گذشته یک میلیارد و 700 میلیون دلار بود که مقام اول را در صادرات غیرنفتی داشت که در حال حاضر به دلیل سوء مدیریت و مشکلات داخلی و خارجی به 300 میلیون دلار کاهش یافته است .
وی افزود: به دلیل فراهم‌نبودن بسیاری از زیرساخت‌ها شرایطی برای فعالان این بخش تحمیل شده که باید مورد توجه مسوولان امر قرار گیرد و از سویی معافیت‌های مالیاتی این حوزه باید تداوم یابد.
رییس اتحادیه صادر‌کنندگان فرش دستباف با بیان این‌که بازار آمریکا یکی از بازار‌های بزرگ فرش دستباف ایران بوده است گفت: باز شدن این بازار به روی صادرات مستقیم فرش دستباف اتفاق خوشایندی است که فرصت مناسبی برای فعالان این حوزه محسوب می‌شود.
کریمی در عین حال بیان کرد: تصویب و اجرای قانون واردات در مقابل صادرات یکی‌دیگر از روش‌های حمایتی برای این حوزه محسوب می‌شود و این روزها شاهدیم هیات‌های تجاری و سیاسی از کشورهای مختلف به ایران می‌آیند که باید از این فرصت به بهترین نحو استفاده شود.
وی موضوع مشوق‌های صادراتی را از دیگر نیازهای صنعت فرش دانست و تاکید کرد: این مشوق‌ها می‌توانند در عرصه‌ رقابت بین‌المللی بخشی از مشکلات را پوشش دهد و مسیر تجار را هموارتر کند.
منبع:فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

40  ⁄    =  4