افتتاح ۱۵۱۵ پروژه گازرسانی در هفته دولت

مدیر امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران خبر داد

مدیر امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با بیان این‌که 15 شهر و 141 روستای کشور آماده اتصال به شبکه سراسری گاز هستند، گفت: تعداد کل پروژه‌های گازی آماده افتتاح در هفته دولت 1515 پروژه است.

ناصر ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، درباره پروژه های آماده افتتاح و آغاز عملیات اجرایی شرکت های گاز استانی در هفته دولت در سال جاری گفت: در هفته جاری (هفته دولت) پیش بینی می کنیم که 29 هزار 598 خانوار در 15 شهر کشور از جمله آبدانان، مورموری، سراب باغ، دهلرانو موسویان (ایلام)، آباد (بوشهر)، زرین رود (زنجان)، رامجرد، خوزی و حسن آباد (فارس)، اورامان تخت در کردستان، کهنوج کرمان، سپیددشت لرستان، مرزن آباد مازندران و خمیر هرمزگان تحت پوشش شبکه گاز کشور قرار بگیرند.

وی همچنین با اشاره به شهارهایی که در هفته دولت عملیات اجرایی آن ها آغاز خواهد شد خاطرنشان کرد: شهرهایی چون ریوش در استان خراسان رضوی، حاجی آباد، اسفدن و نهبندان در خراسان جنوبی، قلعه خواجه و فتح المبین در استان خوزستان، شهر جدید ایوانکی در استان سمنان، بابامنیر، دبیران و مزیجان (فارس)، هجدک، دهج، هنزا و رودبار (کرمان)، کجور (مازندران)، شهر جدید امیرکبیر در مرکزی و فاز 3 بندرعباس عملیات اجرایی شان در هفته جاری کلید خواهد خورد و پیش بینی می شود با پایان این طرح 27 هزار و 452 خانوار تحت پوشش شبکه گاز قرار بگیرند.

مدیر امور گازرسانی شرکت ملی گاز در ادامه درباره طرح های گازرسانی به روستاهای کشور نیز افزود: تعداد 141 روستا(124 هزار و 360 خانوار) آماده اتصال به شبکه گاز کشور هستند و به عبارتی طرح هایشان آماده افتتاح است و 854 روستا (187 هزار و 803 خانوار) نیز از جمله آنهایی هستند که در هفته دولت عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.

ابراهیمی همچنین با اشاره به پروژه‌های جنبی یا ساختمانی آماده افتتاح اشاره کرد و گفت: تعداد کل این پروژه‌ها 20 مورد است و سه مورد آنها نیز در هفته جاری عملیات اجرایی آنها کلید خواهد خورد.

وی تعداد ایستگاه‌های CNG آماده افتتاح و آماده اجرا را 16 مورد عنوان کرد و افزود: همچنین شرکت ملی گاز شش پروژه خط انتقال گاز را آماده افتتاح دارند. 12 پروژه خط انتقال گاز نیز عملیات اجرایی آنها در هفته جاری آغاز خواهد شد. تعداد 307 صنایع عمده نیز آماده افتتاح یا آغاز عملیات اجرایی اتصال به شبکه گازی هستند.

مدیر امور گازرسانی شرکت ملی گاز به 10 پروژه آماده بهره‌برداری در طرح مسکن مهر اشاره و اظهار کرد: 24 هزار و 842 واحد طی این 10 پروژه تحت پوشش شبکه گاز قرار خواهند گرفت از سوی دیگر عملیات اجرای 1299 واحد آغاز خواهد شد.

ابراهیمی در پایان تعداد کل پروژه‌های آماده افتتاح و پروژه‌های آماده اجرا را به ترتیب 1515 و 1900 پروژه دانست و افزود: جمع کل اعتبارات این پروژه‌ها دو هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

10  ⁄  1  =