سامانه زیرآبی با قابلیت شیرجه به عمق ۱۷۰۰ متری آب+تصاویر

دانشمندان یک شرکت هلندی به تازگی سامانه‌ای ارائه‌ داده‌اند که گفته می‌شود نخستین سیستم زیرآبی سه‌نفره و تمام‌شفاف جهان است.

به گزارش سرویس فناوری ایسنا، این سامانه تحقیقاتی C-Researcher نام دارد و توسط شرکت U-Boat Worx ساخته شده است.

سیستم مزبور قادر است به عمق قابل‌توجه 1700 متر شیرجه برود و دارای قابلیت‌های تحقیقاتی و بازوهای جمع‌آوری‌کننده نمونه‌موردی، سونار تصویربرداری و یک سامانه دوربین ویدیویی‌ اچ‌دی است.

این ابزارها به آن در ارزیابی شرایط آبی و خلق نقشه‌های زیرآبی سه‌بعدی و دو بعدی کمک می‌کند و امکان تحلیل بستر دریا و محیط‌های کمترشناخته‌تر را فراهم می‌کند.

با این حال، مهم‌ترین ویژگی فناوری مزبور داشتن حباب بسیار بزرگ اکریلیک است که در واقع محفظه خدمه است. این حباب دارای فضای کافی برای دو دانشمند/ناظر و ناخداست و نماهای پانورامیک از اعماق اقیانوس در اختیار می‌گذارد.

شرکت سازنده مدعی است این حباب فشار کروی اکریلیک در نوع خود برای کاربرد در چنین اعماقی جدید است.

افراد حاضر در داخل این محفظه نماهای وسیع و پانورامیک شگفت‌انگیزی از محیط متنوع و غنی زیرآب که از دید بشر پنهان مانده، در اختیار خواهند داشت.

این سامانه زیرآبی دارای تانک‌های بالاست است و می‌تواند با کمک یک جرثقیل کشتی پشتیبان در عمق آب پایین برود یا در بخش فوقانی آب مانور دهد و با کمک تانک‌های سطحی بالاست شناور شود. نسخه فاقد تانک‌های بالاست این ماشین نیز در دسترس است.

سیستم C-Researcher دارای نقطه اتصال منفردی است که امکان شیرجه و بازیابی آن در تقریبا تمامی شرایط آب و هوایی را فراهم می‌کند.

این ماشین، فشرده و سبک‌وزن بوده و به اندازه‌ای کوچک است که می‌توان آن را در گاراژ یک ابرقایق ‌تفریحی جاسازی کرد. می‌توان این سامانه را با تمامی تجهیزات پشتیبان در یک کانتینر کشتی شش متری به مکان موردنظر حمل کرد.

انتهای پیام

سامانه زیرآبی با قابلیت شیرجه به عمق 1700 متری آب

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  2  =  20