موفقیت مهندسان ایرانی در عرصه ساخت و ساز بین‌المللی

برای نخستین بار در تاریخ ساخت و ساز کشور، یک شرکت ایرانی که هفت بار به عنوان صادرکننده نمونه خدمات فنی مهندسی انتخاب شده در فهرست برترین‌های حوزه ساختمان جهان قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، آن چه موفقیت مهندسان و فناوران ایرانی در قرار گرفتن در فهرست 100 پیمانکار برتر بین المللی در سال 2015 را دو چندان می کند این است که فعالیت شرکت های ایرانی در سال های اخیر به دلیل تحریم های بین المللی با محدودیت های فراوانی روبرو بوده است.

مجموعه کیسون براساس عملکرد سال 2014 خود در رقابت با 250 پیمانکار برتر جهان در سال 2015 با 19 پله ارتقا نسبت به سال قبل، رتبه 99 جهان را در عرصه فعالیتهای بین المللی احراز کرده و همچنین با پنج پله ارتقا نسبت به سال قبل، رتبه 207 را در مجموع فعالیت های درون و برون مرزی کسب کرده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی اطلاعاتی ای.ان.آر که اخبار مربوط به پروژه ها و مهندسان فعال در صنعت ساختمان را منتشر می کند، هر ساله بر اساس شاخص هایی، 100 شرکت برتر ساختمانی جهان معرفی می شوند. برتری مستمر و پایدار در مدیریت پروژه و ساخت، توانایی به نمایش گذاردن دانش ژرف در صنعت و لحاظ خواسته ها و سلایق مشتریان از جمله این شاخص ها است.

اکثر قریب به اتفاق بزرگان صنعت ساخت و ساز دنیا در این رتبه بندی ها شرکت دارند. مجموع درآمد 250 شرکت برتر دنیا در سال 2014 با حدود 3.4 درصد افزایش نسبت به سال پیش به بیش از 909 میلیارد دلار رسیده است. شرکت اتکینز آمریکای شمالی که 75 نمایندگی و بیش از دو هزار و 700 شاغل تنها در این منطقه دارد، در مدیریت برنامه، رتبه یازدهم جهان را به دست آورد و یکی از شرکت های زیرمجموعه آن به نام فیت فول+گولد، رتبه 14 جهان را در مدیریت ساختمان به دست آورد.

رضا امیرخلیلی، مدیرعامل این شرکت ایرانی نیز به عنوان چهره برجسته صنعت ساختمان جهان انتخاب شده است.

این شرکت طی بیش از یک دهه گذشته بخش مهمی از منابع خود را به حضور راهبردی در بازار جهانی ساخت و ساز از جمله گینه استوایی، الجزایر و سودان در آفریقا، هندوستان، عمان و سایر کشورهای خلیج فارس در آسیا، قرقیزستان، قزاقستان و بلاروس در کشورهای مستقل مشترک المنافع، جمهوری بولیوی و ونزوئلا در آمریکای لاتین اختصاص داده است.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×    =  10