تخفیف راه آهن شمال به محصولات ترانزیتی در سه محور

معاون راه آهن شمال خبرداد

معاونت بهره‌برداری و ناوگان راه‌آهن شمال گفت: راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در راستای توسعه و رونق حمل‌ونقل ریلی و رقابت با حمل‌ونقل جاده‌ای، تعرفه حمل محمولات ترانزیتی کود و گوگرد از مبادی بندر امیرآباد، مرز اینچه برون و سرخس را 35 تا 40 درصد کاهش داد.

به گزارش ایسنا در مازندران، خدایار طالبی امروز در جمع خبرنگاران گفت: حمل‌و‌نقل ریلی از جمله شیوه‌های مرسوم حمل‌و‌نقل است که دارای صرفه‌های اقتصادی بالا از نظر مصرف انرژی و ایمنی است.

وی افزود: اگرچه درگذشته به لحاظ سرعت کم قطارها، بهره‌گیری از ظرفیت راه‌آهن بیشتر به منظور جابجایی کالا استفاده می‌شد. اما در سال‌های اخیر به دلیل گرانی حمل‌و‌نقل هوایی و مشکلات شبکه حمل‌و‌نقل جاده‌ای خصوصا ضریب ایمنی پایین راه‌ها، و افزایش­­سرعت قطارها و بهبود امکانات رفاهی قطارها، حمل‌و‌نقل ریلی از استقبال روز افزونی برخوردار و رقیب بسیار جدی برای حمل‌و‌نقل جاده‌ای و هوایی شده است.

طالبی تصریح کرد: حمل‌و‌نقل ریلی نسبت به حمل‌و‌نقل جاده‌ای دارای مزیت‌های متعددی از قبیل ضریب ایمنی بالا، ظرفیت چندین برابری در جابجایی کالا، مصرف کم انرژی، آلودگی زیست‌محیطی و صوتی بسیار پایین، رفاه و راحتی بیشتر و همچنین استهلاک، هزینه تعمیر و نگهداری کمتری است.

وی یادآور شد: مزیت‌های نسبی حمل بار با راه‌آهن در مسافت‌های طولانی موجب شده است تا مراکز عمده عرضه و تقاضای بار، نظیر بنادر، صنایع و معادن و تاسیسات ذخیره‌سازی مانند سیلوها و انبارهای بزرگ کالا و مواد، به خطوط ریلی متصل شوند و صاحبان بارهای تجاری وارداتی نیز خواهان حمل بار خود به وسیله قطار شوند.

طالبی اذعان کرد: در راستای توسعه حمل و نقل ریلی خصوصا در بخش ترانزیت و به منظور جذب محمولات ترانزیتی، هیات مدیره راه آهن برای حمل محمولات کود و گوگرد ترانزیتی که از مبادی سرخس، اینچه برون و بندر امیرآباد به مقصد مرز ریلی میرجاوه ترانزیت می­شوند تخفیفاتی به میزان 35 درصد برای کود و 40 درصد برای گوگرد تا پایان سال 2015 میلادی در نظر گرفته است که این تخفیفات سهم بسزایی در کاهش نرخ تمام شده کالا برای مصرف‌کننده خواهد داشت.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

90  ⁄  10  =