رئیس علمی کنفرانس خبر داد: انعقاد تفاهم‎نامه بین دانشگاه فرهنگیان و چهار اتحادیه

در حاشیه برگزاری کنفرانس ملی فیزیک در خرم‎آباد

رئیس علمی و برنامه‎ریزی شانزدهمین کنفرانس ملی آموزش فیزیک ایران گفت: به هدف‎های عالی موردنظر موسسان مدارس و دانشگا‎ها نرسیده‎ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، اسفندیار معتمدی در شانزدهمین کنفرانس آموزش فیزیک ایران به میزبانی لرستان، افزود: بسیار خوشبخت هستیم که خانواده فیزیک در این روز گردهم جمع شده‎اند تا ببینیم چگونه می‎توانیم ایران را به مسندی که لایق آن است برسانیم.

وی بیان کرد: با کوشش همه افراد صاحبنظر در زمینه علم فیزیک می‎توانیم کشور ایران را به جایی برسانیم که سزاوار آن است و با برگزاری این همایش سطح کیفی آموزش‎‏ها را بالا ببریم.

معتمدی اظهار کرد: اتحادیه معلمین فیزیک سندهای افتخار زیادی به دست آورده که قطعاً نقش مهمی در پیشرفت فیزیک در ایران داشته است.

رئیس علمی و برنامه‎ریزی شانزدهمین کنفرانس ملی آموزش فیزیک ایران اضافه کرد: تفاهم‎نامه‎ای بین دانشگاه فرهنگیان و 4 اتحادیه موجود شامل فیزیک، ریاضی، ادبیات فارسی و زبان عربی منعقد شده که هدف آن کنار هم قرار دادن اندیشه‎ها و تعامل و انجام کارهای مشترک به منظور سازندگی کشور ایران است.

وی یادآور شد: شانزدهمین کنفرانس آموزش فیزیک ایران به میزبانی لرستانی‎ها در حال برگزاری است که جا دارد از تلاش همه لرستانی‎هایی که دست اندرکار اجرای این برنامه بوده‎اند نهایت سپاس را داشته باشم.

معتمدی با اشاره به اساتید بزرگ فیزیک از جمله استاد احمد آرام، محمود حسابی و… خاطرنشان کرد: معلمان فیزیک اگر می‎خواهند نامشان در کشور باقی بماند باید بزرگان فیزیک را به خاطر داشته باشند و از تجربیات آنان استفاده کنند.

رئیس علمی و برنامه‎ریزی شانزدهمین کنفرانس ملی آموزش فیزیک ایران گفت: امروزه علم‎اندوزی از روی کاغذ تحقق پیدا نخواهد کرد بلکه باید دانش‎آموزان را به صورت تجربی و در آزمایشگاه‎ها آموزش داد همچنان که استاد احمد آرام با یک‎سری وسایل ساده علوم را به صورت تجربی به شاگردانش آموزش داد.

وی افزود: هدف ما این نبود که کنفرانس آموزش فیزیک با هزینه آموزش و پرورش برگزار شود بلکه می‎خواستیم همه خانواده‎ها و مردم در برگزاری این کنفرانس شریک باشند تا بتوانیم به آنچه که می‎‏خواهیم برسیم.

معتمدی تصریح کرد: متاسفانه ما نتوانستیم به هدف‎های عالی که موردنظر تاسیس کنندگان مدارس و دانشگاه‎ها بود برسیم و باید برای رسیدن به نقطه موردنظر تلاش کنیم.

رئیس علمی و برنامه‎ریزی شانزدهمین کنفرانس ملی آموزش فیزیک ایران با اشاره به اینکه در سال 1301 مدرسه ایرانیان در ترکیه با هدف تربیت انسان‎های فرهیخته در حوزه بلاحت، قناعت، تجارت و… به منظور جلوگیری از به دام افتادن وطن و اولاد وطن در ننگ اعتیاد و اجنبی‎ها تاسیس می‎شد، بیان کرد: فیزیک نیز باید به این مرحله برسد تا کشور را به پیشرفت برساند.

وی اظهار کرد: مسئولیت بزرگی بر دوش فیزیک‎دانان و معلمان فیزیک است که باید با تمام وجود این مسئولیت را به خوبی به انجام برساند.

معتمدی تصریح کرد: باید دانش‎آموزان را طوری بار بیاورند که آنها احساس زیبایی نسبت به طبیعت داشته باشند و به کمک روش‎های علمی بتوانند اندیشیدن را یاد بگیرند.

رئیس علمی و برنامه‎ریزی شانزدهمین کنفرانس ملی آموزش فیزیک ایران یادآور شد: باید ببینیم راه دانش چگونه به فناوری ختم می‎شود تا از این طریق نیازهای اولیه کشور را رفع کنیم و اگر به چنین موفقیتی برسیم کشور به نقطه عطف عالی خواهد رسید.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

36  ⁄    =  4