آیت‌الله حائری شیرازی تاکید کرد: برنامه‌ریز دقیق برای توسعه فناوری در کشور

نماینده مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: متولیان عرصه فناوری باید برای توسعه فناوری برنامه‌ریزی دقیق و واقعی داشته باشند و به لطافت روح و طبع نوابغ و نخبگان توجه کنند.

به گزارش سرویس فناوری ایسنا منطقه قم، آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی طی جلسه‌ای در پارک علم و فناوری استان قم، با تقدیر از تلاش فناوران و افراد صاحب ایده‌ای که با تحمل شرایط سخت در مسیر اعتلای علم و دانش کشور گام برمی‌دارند اظهار داشت: بشر آمده است که در برخورد با مشکلات آن پتانسیل‌هایی را که خداوند به او عطا کرده، بروز دهد و این ظرفیت‌های خدادادی جز با عزم و اراده متبلور نخواهد شد.

وی افزود: بر متولیان عرصه فناوری، واجب است برای توسعه فناوری برنامه‌ریزی دقیق و واقعی داشته باشند و در این میان باید به لطافت روح و طبع نوابغ و نخبگان هم توجه کنند. این‌طور نباشد که ما با سیاست‌های سخت‌گیرانه و رفتارهای نسنجیده آنها را از خودمان دور کنیم به‌گونه‌ای که حاضر نباشند به شهر یا کشور خودشان برگردند.

این استاد اخلاق حوزه علمیه تصریح کردند: وقتی صاحبان علم و ایده ببینند این نظام برای آنها جایگاه و ارزش قائل شده است و اراده لازم جهت پیگیری و حل مشکلات و موانع فعالیت آنها وجود دارد آن‌وقت با وجود تمامی محدودیت امکانات بازهم دلسرد و سرخورده نخواهند شد.

وی در ادامه خطاب به مدیران واحدهای فناور به تأثیر عشق و عهد با خداوند متعال در پیشبرد اهداف و برنامه‌های انسان اشاره کرد و گفت: دعای حضرت امام زمان(عج) برای طالبین علم و دانش دو چیز است: تلاش و عشق تا بدین طریق عشق عامل شکوفایی خلاقیت‌های آنان باشد و از طرفی اگر انسان به خاطر رضای خداوند متعال در شرایط سخت کار و برای پیشرفت تلاش کند ارزش دارد وگرنه در شرایط خوب که همه می‌توانند خوب کار کنند.

آیت الله حائری شیرازی در پایان تأکید کرد: عصر حاضر، عصر فوران خلاقیت انسان‌ها است، اما آنچه مهم است این است که از دل تمام این نوآوری‌ها انسان به خودشناسی و خداشناسی برسد.

در ابتدای این جلسه، سید حسین اخوان علوی، رئیس پارک علم و فناوری استان قم به ارائه گزارش مختصری از فعالیت‌ها و دستاوردهای دوساله پارک علم و فناوری استان در راستای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان پرداخت.

آیت الله حائری شیرازی همچنین با حضور در نمایشگاه دستاوردهای شرکت‌های دانش بنیان استان قم و گفتگو با برخی مدیران واحدهای فناور حاضر، از نزدیک با فعالیت‌ها و مشکلات آنها آشنا شد.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  17  =  26