حضور پراستنادترین دانشمند مهندسی جهان در دانشگاه شریف

پروفسور رابرت لنگر، پدر دانش مهندسی بافت در جهان و پراستنادترین دانشمند تاریخ مهندسی صبح امروز، یکشنبه ۱۵ شهریورماه از دانشگاه صنعتی شریف بازدید کرد.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، پروفسور رابرت لنگر، رئیس آزمایشگاه لنگر در موسسه فناوری ماساچوست (ام آی تی) از مشهورترین دانشمندان جهان در رشته مهندسی شیمی است که با انتشار بیش از ۱۳۰۰ مقاله علمی، هزار اختراع و تاسیس ۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان از سوی مجله بوستون گلاب، لقب باهوش‌ترین مرد بوستون را دریافت کرده است.

وی بنیانگذار رشته مهندسی بافت در جهان است و به تازگی خبری از وی منتشر شده است که نشان می‌داد وی موفق به کاشت گوش انسان روی بدن یک موش شده است. پروفسور لنگر همچنین تا کنون جوایز بزرگ متعددی را از مقامات بلند پایه کشورها و مراکز علمی مختلف دریافت کرده و یکی از چهار فرد زنده‌ای است که موفق به کسب هر دو مدال ملی ایالات متحده در حوزه علوم و فناوری شده است. وی که برای دریافت جایزه کاظمی از سوی پژوهشگاه رویان به ایران دعوت شده بود، صبح امروز از آزمایشگاه‌ها و مراکز پژوهشی دانشگاه صنعتی شریف از جمله پژوهشکده نانوفناوری و محیط زیست و دانشکده برق بازدید کرد و در نشستی با مسئولین دانشگاه به بحث و گفت‌وگو پرداخت.

در این نشست وی ابراز علاقه کرد که برای پیدا کردن زمینه‌های مناسب جهت برقراری ارتباط بین دانشگاهی از طریق تبادل دانشجویان پسا دکترا و همکاری برای انجام پروژه‌های مورد حمایت، گفت‌وگوها را با مسئولین ادامه دهد.

فعالیت‌های بین رشته‌ای از محورهای توسعه مورد نظر مسئولین دانشگاه صنعتی شریف است و پروفسور لنگر طی نشست با مسئولین دانشگاه در این رابطه اظهارکرد: نیازی به تغییر مدل دانشکده‌ای معمول نیست و ما در «ام آی تی» موسسات پژوهشی با موضوعات بین رشته‌ای و هدف‌های مشخص ایجاد کرده‌ایم که در آن بر حسب نیاز، پژوهشگران از رشته‌های مختلف می‌آیند و با یکدیگر همکاری‌های موثری را شکل می‌دهند.

وی افزود: لازم است این موسسات درست مانند دانشکده‌ها از ساختمان فیزیکی و امکانات برخوردار باشند که تعاملات بین متخصصان رشته‌های مختلف در آنجا شکل بگیرد.

پر استنادترین دانشمند تاریخ علم مهندسی در پایان بازدید خود از دانشگاه شریف به دانشجویان ایرانی توصیه کرد: آرزوهای بزرگ داشته باشید که بتوانید جهان را به جایی بهتر برای زندگی تبدیل کنید و در راه رسیدن به آنها پایداری کنید.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

75  ⁄    =  25