فهرست بیمه شدگان جدید اعلام شد

فهرست بیمه شدگان جدید (حرفه‌ای و غیر حرفه‌ای) که از طریق صندوق اعتباری هنر بیمه شده‌اند، اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک از ایسنا، این فهرست شامل روزنامه‌نگاران حرفه‌ای و فعالان مطبوعاتی غیرحرفه‌ای (آماتور) است که تا پایان شهریور ماه از سوی اداره کل مطبوعات داخلی در دو گروه حرفه‌ای و آماتوری مورد تایید قرار گرفته است.

در این فهرست اسامی 854 فعال رسانه‌ای غیر حرفه‌ای و 53 روزنامه نگار حرفه‌ای به چشم می‌خورد که پرونده خبرنگاری‌شان در سایت سمان مورد بررسی و تایید قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، متقاضیانی که نامشان در این دو فهرست وجود ندارد با مراجعه به سایت سمان به آدرس(saman-gov.ir ) می‌توانند نسبت به تکمیل پرونده خود اقدام کرده تا از قطع بیمه آنها در آینده جلوگیری کنند.

همچنین اعلام شده است که بالغ بر 5500 نفر از فعالان مطبوعاتی نیز توسط موسسات رسانه‌ای و نشریات کشور بیمه شده‌اند که مطابق سیاست‌های حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مبالغ واریزی آنها بابت بیمه به سازمان تامین اجتماعی، به رسانه‌ها پرداخت شده است.

فهرست این رسانه‌ها به تفکیک نفرات و مبالغ حمایتی “یارانه بیمه فصل بهار” که به حساب مدیران مسئول و یا صاحبان امتیاز واریز شده، هفته آینده منتشر می‌شود.

اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی چندی پیش با صدور اطلاعیه‌ای در خصوص بیمه روزنامه‌نگاران اعلام کرده بود: «متقاضیان بیمه علاوه بر استفاده از تسهیلات سایت بیمه سلامت، به سه شیوه می‌توانند بیمه شوند.

گروه اول روزنامه‌نگارانی هستند که توسط نشریات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری بیمه شده‌اند. گروه دوم خبرنگارانی که از کمیسیون «صدور کارت حرفه‌ای روزنامه‌نگاری» موفق به دریافت کارت می‌شوند.

این گروه چنانچه به صورت آزاد، مشغول به فعالیت باشند و بیمه آنان از طریق رسانه‌ای پرداخت نشود در صورت تمایل می‌توانند از تسهیلات بیمه‌ای صندوق حمایت از هنرمندان نویسندگان و روزنامه‌نگاران استفاده کنند (دستورالعمل، شاخص‌ها، امتیازات، نوع ارزیابی، ترکیب کمیسیون تخصصی و فهرست دارندگان این کارت در اینجا قابل مشاهده است).

گروه سوم بیمه شدگان خبرنگارانی هستند که به صورت غیرحرفه‌ای (آماتور) یا پاره وقت با رسانه‌های مختلف همکاری می‌کنند.

این افراد نیز می‌توانند با نام نویسی در صندوق حمایت از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران، درخواست بیمه کنند که بعد از بررسی و کارشناسی درخواست‌ها توسط اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی و احراز صلاحیت، «بیمه روزنامه‌نگاران غیرحرفه‌ای» برایشان از طریق صندوق اعتباری هنر برقرار خواهد شد.»

همچنین در خصوص استفاده از تسهیلات بیمه تکمیلی نیز چندی پیش اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی با انتشار اطلاعیه‌ای نحوه استفاده از بیمه تکمیلی از سوی متقاضیان را اعلام کرد.

بر همین اساس اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد به منظور حمایت از روزنامه‌نگاران و فعالان رسانه‌ای، بیمه تکمیلی این فعالان به شرح زیر و از طریق معرفی به صندوق حمایت از روزنامه نگاران، نویسندگان و هنرمندان – صندوق اعتباری هنر- انجام می‌پذیرد:

1) روزنامه‌نگارانی که بیمه پایه آنان توسط رسانه‌ها پرداخت می‌شود و در فهرست بیمه رسانه، دارای عناوین روزنامه نگاری (از قبیل خبرنگار، عکاس خبری، روزنامه نگار، دبیر یا سردبیر) هستند تمام سهم بیمه تکمیلی آنان از طریق اعتبارات معاونت مطبوعاتی تأمین می‌شود.

2) سایر افرادی که بیمه پایه آنان توسط رسانه‌ها پرداخت می شود، در صورت تمایل و با پرداخت سهم بیمه تکمیلی خود، به صندوق معرفی می‌شوند.

3) روزنامه‌نگارانی که از «کمیته صدور کارت حرفه‌ای روزنامه نگاری» موفق به دریافت کارت “روزنامه‌نگار ارشد” یا “روزنامه نگار خبره” شده‌اند، ضمن معرفی به صندوق یادشده، تمام سهم بیمه تکمیلی آنان از طریق اعتبارات معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی تأمین می‌شود.

4) روزنامه‌نگارانی که از کمیسیون یادشده موفق به دریافت کارت حرفه‌ای شده‌اند به صندوق معرفی می‌شوند تا بیمه تکمیلی آنان به صورت نیم بها انجام گیرد.

5) چنانچه خود رسانه نسبت به بیمه تکمیلی همکاران خود اقدام کرده باشد نیمی از مبلغ واریزی رسانه به حساب شرکتهای بیمه‌ای توسط اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی به رسانه پرداخت می‌شود. (برای رسانه های دولتی یا متعلق به بخش عمومی 25 درصد مبلغ واریزی، عودت می‌شود.)

6) سایر فعالان رسانه‌ای که به صورت غیرحرفه‌ای (آماتور) دارای بیمه پایه از طریق صندوق هستند، با پرداخت کل مبلغ مربوطه می‌توانند از طریق صندوق، بیمه تکمیلی شوند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  8