کدام کشور بیشترین تروریست‌ را به سوریه فرستاده است؟

طبق اعلام یک هیات رسانه‌ای و حقوقی تونسی که اخیرا به سوریه سفر کرده بود، تعداد تروریست‌های تونسی در سوریه به حدود 8000 تن رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از روزنامه مستقل رای الیوم، این هیات تونسی که با شخصیت‌های حامی نظام سوریه دیدار کرده بود، اعلام کرد که تروریست‌های تونسی پس از چچنی‌ها‌، عربستانی‌ها و لبنانی‌ها، چهارمین اتباع کشوری هستند که بیشترین اعضا را در میان گروه‌های تروریستی دارند.

زیاد الهانی، رئیس این هیات در همایشی مطبوعاتی در پایتخت تونس گفت که طبق اطلاعاتی که در جریان سفرشان به دست آنها رسید، نشان می‌دهد پس از آن که در سال 2014 تعداد تروریست‌ها که از 2000 تن به 4200 تن رسید و این عدد در سال جاری میلادی نیز دو برابر شده و به 8000 تروریست رسید.

وی افزود: بسیاری از تندروهای تونسی به کادر رهبری گروه‌های تروریستی از جمله داعش و النصره ملحق شده‌اند.

زیاد الهانی عنوان داشت که این هیات در جریان سفرش که از 28 اوت شروع و تا چهارم سپتامبر ادامه داشت، دریافت که تعداد زیادی از تونسی‌ها به دلیل اتهام‌ پیوستن به تروریست‌ها در زندان‌های سوریه هستند.

وی افزود که بسیاری از نیروهای تونسی در سوریه در زمینه قاچاق یا قاچاق مواد مخدر در مرزهای لیبی فعالیت داشتند و به این امر اعتراف کرده‌اند که به گروه‌های تندرو پیوسته‌اند و دسته‌ای دیگر نیز از طریق‌ گروه‌هایی که در مساجد فعال بودند، به سوریه رفته‌اند و این گونه نیست که هر کس که به داعش پیوسته باشد، این گروه را از طریق فضای مجازی شناخته باشد.

پیشتر رادیو شمس اف ام اظهارات سخنگوی این هیات رسانه‌ای را به نقل از نجم الدین احمد، وزیر دادگستری سوریه پخش کرد که گفته بود بازگشت زندانیان تونسی به کشورشان به دلیل ماهیت اتهام‌های مطرح شده علیه آنها دشوار است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×  1  =