بخشودگی جرایم مالیات بر ارزش افزوده تعاونی‌های مصرف

رییس اتاق تعاون ایران خبر داد

رییس اتاق تعاون ایران ابراز امیدواری کرد: با اجرای سیستم مالیاتی جدید در کشور در آینده نزدیک شاهد اتفاقات خوبی در نظام توزیع کشور باشیم.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، بهمن عبدالهی اظهار کرد: مشکلات بخش تعاون در زمینه مالیات بر ارزش افزوده در سه حوزه نقص قانون، بحث اجرا و عدم فهم و شناخت تعاونی‌ها از قانون خلاصه می‌شود.

وی ادامه داد: در بحث اجرا، اجرای همین قانون ناقص موجب مشکلاتی شده است و عدم شناخت تعاونگران از قانون نیز انتظارات بی موردی را از جانب تعاونی‌ها به وجود آورده است.

عبدالهی با تاکید بر اجرای عدالت مالیاتی اظهار کرد: با ورود صندوق‌های مکانیزه به واحدهای صنفی، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه نظام مالیاتی در کشور ما ممیز محور است،‌ به مذاکرات صورت گرفته با وزیر امور اقتصاد و دارایی اشاره کرد و گفت: در این مذاکرات، در چند مورد به تفاهم رسیدیم که یکی از آنها این بود که تمام جرایم مربوط به عدم اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده در تعاونی‌های مصرف بخشوده شود.

رییس اتاق تعاون ایران گفت: بخشی از اصناف در سازمان امور مالیاتی دارای شعب خاصی هستند که بخش تعاون از این منظر نیاز به حمایت دارد.

وی ایجاد واحد تعاون در سازمان امور مالیاتی هر استان و حضور نماینده تعاونی‌ها در شورایعالی مالیاتی را از دیگر تفاهمات به دست آمده ذکر کرد.

عبداللهی با بیان اینکه اصناف مالیات بر ارزش افزوده را پرداخت نمی‌کنند و روش اجرای کار دارای مشکل است، ابراز امیدواری کرد: با ورود صندوق‌های مکانیزه به واحدهای فروش و هم چنین اجرای سیستم مالیاتی جدید در کشور در آینده نزدیک شاهد اتفاقات خوبی در نظام توزیع باشیم.

وی گفت: در خصوص موضوع مالیات بر ارزش افزوده لازم است کمیته‌ای 5 نفره متشکل از روسای اتحادیه‌ها تشکیل شود و مباحثی را برای ارائه به مجلس جمع بندی کند.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×  8  =