تحقیق و توسعه حلقه مفقوده واحدهای صنعتی است

معاون استاندار همدان:

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار همدان گفت: تحقیق و توسعه حلقه مفقوده واحدهای صنعتی است که برای رفع این مشکل دانشگاه‌ها باید پیش قدم شده و کارخانه‌ها را هدایت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در همدان، رضا قیاسی یک‌شنبه 15 شهریور در همایش بررسی راهکارهای پویایی واحدهای تحقیق و توسعه صنایع استان همدان و تحقق روابط متقابل صنعت و دانشگاه، اظهار کرد: در حوزه تحقیق و توسعه در آغاز راه هستیم و برای پیدا کردن حلقه مفقوده تحقیق و توسعه باید گام‌های بزرگی برداریم.

وی با اشاره به اینکه در چند سال گذشته واحدهای تولیدی مشکل پیدا کردند، گفت: هنگامی که ما به استان آمدیم از 1500 واحد تولیدی استان 600 واحد تعطیل شده یا به مصادره بانک‌ها درآمده بود. 300 واحد تولیدی نیز در آن مقطع در آستانه ورشکستگی بودند که توانستیم آنها را نجات دهیم و بخش عمده‌ای از مشکلات واحدهای تولیدی به خاطر تحریم‌ها بود.

به گفته او در کشورهای منطقه می‌توانیم هم سرمایه گذاری انجام دهیم و هم اینکه خدمات فنی و مهندسی صادر کنیم که به توسعه کشور کمک خواهد کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار همدان به سفر هیأتی از اتاق بازرگانی همدان به کشور غنا اشاره کرد و یادآور شد: این کشور آفریقایی بازار خوبی برای صادرات ادوات کشاورزی و دیگر محصولات تولیدی دارد که می‌توانیم کالاهای تولیدی استان را به آن صادر کنیم.

وی با بیان اینکه واحدهای تولیدی باید مراکز تحقیق و توسعه (R&D) را در مدیریت خود اعمال کنند، تصریح کرد: براساس این موضوع سود و زیان و میزان هزینه‌کرد در واحدهای تولیدی با احتساب سود و زیان مشخص می‌شود و از طریق اجرای R&D می‌توان ارتباط بین دانشگاه و صنعت را ایجاد کرد. اگر R&D در واحدهای تولیدی اجرا نشود کالاها به صورت سلیقه‌ای و بدون توجه به سلیقه مشتری تولید می‌شود که در این صورت واحد تولیدی موفق نخواهد بود.

وی خطاب به مراکزی تحقیقاتی گفت: مراکز تحقیقاتی باید پیش قدم شده و صنعت را هدایت کنند چراکه داشتن یک بازار پررونق از طریق تولید کالای با قیمت مناسب و کیفیت مطلوب محقق می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار همدان با بیان اینکه ایران در آینده نه چندان دور به اهداف خود در توسعه دست می‌یابد، عنوان کرد: ایران در حال حاضر به خیلی از اهداف خود در سند چشم‌انداز مانند تولید علم دست یافته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با ایجاد کار، تولید، صادرات غیرنفتی و تامین نیازمندی‌های خود باید کالای مطلوب با قیمت مناسب تولید کنیم که بتوانیم صادرات داشته باشیم و در بازار رقابت کنیم.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

95  −  89  =