آغاز به‌کار نمایشگاه توانمندیهای بخش تعاون کشور

نخستین نمایشگاه توانمندیهای بخش تعاون کشور با حضور معاون رییس جمهوری، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و رییس اتاق تعاون ایران در مصلی امام خمینی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، سیدحمید کلانتری – معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ابتدای مراسم هدف از برپایی نمایشگاه را تعامل و ارتباط میان تعاونیها ذکر کرد و گفت: حضور مجموعه تعاونیها در این نمایشگاه همچون بانکها و بیمه‌ها و صندوقهای بازنشستگی موجب می شود تا زنجیره تعاونیها با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

وی با اشاره به حضور ٤٥٠ تعاونی از ٣١ استان کشور در این نمایشگاه افزود: حدود ١٤ سال است که چنین نمایشگاهی از توانمندیهای بخش تعاون در کشور برگزار نشده بود اما امروز بعد از سالها دور هم جمع شده‌اند تا این نمایشگاه بزرگ را برگزار کنند.

به گفته کلانتری این نمایشگاه دو هدف عمده گسترش تعاملات شبکه ای و توسعه بازار و برند تعاونیها را دنبال می کند و وزارت تعاون درصدد است تا برند تعاون را معرفی و توسعه بازار فروش و ارتقای کیفیت محصولات تعاونی را در دستور کار قرار بدهد.

معاون وزیر تعاون در ادامه با اشاره به هزینه ایجاد شغل در تعاونی‌ها اظهار کرد: در حالی که در سایر صنایع هزینه ایجاد یک شغل نزدیک به 250 میلیون تومان برآورد می شود این رقم در تعاونی ها 50 میلیون تومان و حتی کمتر از این است.

وی درعین حال 63 درصد معوقات بانکی را مربوط به اشخاص حقیقی و شرکتهای حقوقی ذکر کرد و افزود: تعاونی ها در این 63 درصد حضور ندارند و این امر نشان دهنده خوش حساب بودن تعاونی‌ها در سیستم بانکی کشور است.

به گفته کلانتری شرکتهای تعاونی همواره یکی از فعالان اقتصادی هستند که در قبال دریافت وأم و تسهیلات و بازپرداخت آن به سیستم بانکی متعهد بوده اند.

به گزارش ایسنا، بهمن عبدالهی – رییس اتاق تعاون ایران – نیز در این مراسم اظهار کرد: نمایشگاه توانمندیهای تولیدی نمادی از همدلی میان مردم و دولت است. متاسفانه در سالهای گذشته مسوولان دولتی توجه خاصی به بخش تعاون نداشتند زیرا باور عمیقی به بخش تعاون نبود.

وی با بیان اینکه بیش از ٨٠ درصد برنامه های چهارم و پنجم توسعه تحقق نیافته است از مسوولان خواست تا موارد مغفول مانده در این دو برنامه را در برنامه ششم توسعه که هم اکنون در حال تنظیم است لحاظ کنند.
عبداللهی افزود: اخیرا به ابتکار اتاق تعاون دبیرخانه مشترکی از سه اتاق بخش خصوصی تشکیل شده است که می تواند مطالبات بخشهای غیر دولتی را پیگیری کند.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  55  =  57