فعالیت ۳۲ مرکز تحقیقات کاربردی ستادی در ناجا

رییس پژوهشگاه علوم انتظامی و مطالعات اجتماعی:

رییس پژوهشگاه علوم انتظامی و مطالعات اجتماعی نیروی انتظامی با اشاره به مجموعه گسترده پژوهشی ناجا که در دو سطح ستادی و استانی فعالیت دارند، اظهار داشت: در حال حاضر 32 مرکز تحقیقات کاربردی ستادی در ناجا فعالیت داشته و علاوه بر آن همه پلیس های تخصصی نیز مرکز تحقیقات کاربردی دارند که مدیریت کلان آنها در پژوهشگاه متمرکز است.

به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا، سرهنگ دکتر هادی شیرزاد که در چهارمین جلسه کارگروه مدیریت تحقیقات راهبردی نیروهای مسلح سخن می‌گفت، خاطرنشان کرد: پژوهشگاه علوم انتظامی و مطالعات اجتماعی ناجا نزدیک به یک سال است که از ستاد کل نیروهای مسلح عنوان رسمی گرفته و چهار سال است که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری این عنوان را تصویب کرده است.

وی در تشریح ساختار این پژوهشگاه به وجود پژوهشکده های مدیریت راهبردهای انتظامی و جغرافیای انتظامی که غیرصنعتی و غیرانتظامی کار می کنند و همچنین پژوهشکده صنعت و فن آوری اشاره کرد و گفت: از ویژگی‌های مجموعه تحقیقاتی ناجا که می تواند الگویی برای سایر نیروهای مسلح باشد تمرکز مدیریت تحقیقات صنعتی و غیرصنعتی ناجا در یک مجموعه واحد است.

شیرزاد تصریح کرد: در کنار پژوهشکده های پژوهشگاه، اداره کل طراحی راهبردی و مرکز مطالعات راهبردی هم به تدوین برنامه راهبردی در ناجا و ستاد کل کمک می کنند. هدف آنها بررسی طرح های راهبردی است که با توجه به زمان کم راه اندازی حرف هایی برای گفتن دارند.

رئیس پژوهشگاه علوم انتظامی و مطالعات اجتماعی ناجا در ادامه اهداف پژوهشگاه در بعد ملی را جلب مشارکت نخبگان جامعه به ویژه دانشگاهیان تعریف و امنیت و تصویرسازی از توان علمی ، ساختاری و … و اهداف سازمانی را بومی سازی دانش پلیس، دستیابی به فن آوری های بومی، پاسخ یابی علمی برای مسائل سازمانی و تغییر گفتمان و رویکرد مدیریتی در ناجا برشمرد.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

16  −    =  11