وقتی میرکریمی از خودش خجالت کشید

مراسم بزرگداشت چهار سینماگر در جشن سینمای ایران با چاشنی انتقاد و گلایه همراه بود. انتقادهایی که از زبان مدیرعامل خانه سینما و دبیر جشن عنوان شدند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک از خبرآنلاین، در این مراسم که در تالار ایوان شمس برگزار میشد، رضا میرکریمی مدیرعامل خانه سینما در مراسم تجلیل از سعید پورصمیمی، فرهاد ورهرام، احمدرضا درویش و علیرضا داودنژاد حضور داشت و در سخنانی گفت از خودش خجالت میکشد که همچنان مجبور است در دولتهای مختلف خواستههای حداقلی هنرمندان را بارها و بارها بیان کند: «خجالت از طرح این خواستههای حداقلی زمانی بیشتر میشود که مجبور شویم آنها را به روشهای مختلف از تریبونهای گوناگون مدام تکرار کنیم هرچند، متاسفانه گوش شنوایی وجود ندارد.» 

او گفت از این که دولتها، خوب یا بد، یکی از پس دیگری میآیند و میروند اما نقطه اشتراک همه آنها بیاعتنایی به مقوله هنر است تعجب میکند و اظهار امیدواری کرد حسن روحانی در نشست رسانهای آیندهاش و در مقابل این پرسش که برای فرهنگ و هنر چه کردهاید مجبور نباشد همچنان بازگشایی خانه سینما را به عنوان دستاورد دولتش معرفی کند. 

تقدیر از علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بخش دیگری بود که در این مراسم اجرا شد. ربیعی به پاس همدلی و همراهی با سینماگران از سوی هیات مدیره خانه موسینما مورد تجلیل قرار گرفت و میرکریمی درباره او گفت: «در هفدهمین جشن خانه سینما از یک شهروند تجلیل میکنیم که از جنوب تهران آمده و مثل همه ما با انقلاب و دفاع مقدس همراه بود است. کسی که تا امروز پیش آمده و طی دو سال گذشته با سینمای ایران همدل بوده است.» 

میرکریمی درباره به کار بردن واژه شهروند درباره علی ربیعی گفت: «نمیخواهم به پست و مقام او اشاره کنم چون علی ربیعی را انسانی میدانم که برای خود مسئولیت اجتماعی بالایی قائل است و از این که همراه سینماگران است خوشحالیم.» 

در نهایت ابراهیم مختاری، آتیلا پسیانی، محمدرضا موئینی و شادمهر راستین به روی سن آمدند تا لوح تقدیر هفدهمین جشن سینمای ایران به علی ربیعی تقدیم کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  8  =  56