پارک علم و فناوری یزد با ستاد توسعه صنایع هوایی همکاری می‎‎کند

با انعقاد تفاهم نامه‎‎ای؛

پارک علم و فناوری یزد با ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی کشور در راستای توسعه صنعت هوایی و هوانوردی تفاهم نامه همکاری منعقد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه یزد، این تفاهم نامه امروز پنجشنبه نوزدهم شهریور ماه در پارک علم و فناوری یزد توسط دکتر منوچهر منطقی رییس سازمان صنایع هوایی و دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی کشور و دکتر داریوش پورسراجیان رییس پارک علم و فناوری یزد به امضاء رسید.

براساس این تفاهم‌نامه که برای مدت پنج سال منعقد شد، ستاد توسعه صنعت هوایی کشور و پارک علم و فناوری یزد در رابطه با راه‌اندازی مرکز رشد فناوری با محوریت صنایع هوایی و هوانوردی در پارک علم و فناوری یزد و شبکه‌سازی با سایر پارک‌های مستقر در منطقه به منظور حمایت از راه‌اندازی و گسترش و توسعه کسب و کارهای دانش‌بنیان توسط فارغ‌التحصیلان، کارآفرینان و صاحبان ایده در زمینه‌های تخصصی مرتبط و انجام طرح‌های بزرگ ملی در شبکه ایجاد شده با یکدیگر مشارکت و همکاری می‎‎کنند.

منوچهر منطقی دبیرستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی کشور در این مراسم هوافضا را یکی از حوزه‌های مورد تاکید مقام معظم رهبری خواند و گفت: در همین راستا کارگروهی زیر نظر معاون علمی ریاست جمهوری از دو سال پیش، شکل گرفته است.

وی ادامه داد: این صنعت در شورای عالی انقلاب فرهنگی در بهمن ماه سال 91 به عنوان یکی از عالیترین صنایع مورد تاکید نظام مصوب شده است.

وی از عمده اهداف صنعت هوایی کشور را تولید و به روز رسانی محصولات هوایی اعم از تجاری و دفاعی، فعالیت در حوزه بالگردها و توانمندکردن اجزای محصولات هوایی ذکر کرد.

این مسئول همچنین از اهداف بخش هوانوردی در این ستاد به تبدیل ایران به‌ هاب هوایی منطقه تا سال 1404 ، رسیدن به ظرفیت جابجایی یک صد هزار مسافر و نیز به روز رسانی استانداردهای هوایی اشاره کرد.

منطقی ادامه داد: برای اجرای این برنامه‌ها، یکسری نهادها، مراکز علمی و صنایع با تشکیل مثلثی با مشارکت‌های بین المللی و تبادل دانش در این حوزه ورود خواهند کرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های پارک علم و فناوری یزد از واگذاری بخشی از استانداردهای هوانوردی و تجهیزات کمک ناوبری برای پروازهای ایمن و نیز تجهیزات فرودگاهی به پارک علم و فناوری یزد خبر داد و افزود: البته با توجه به تعدد تجهیزات در این حوزه، به یک شبکه از مجموعه پارکهای علم و فناوری نیاز است که در قالب یک ابر پارک تحت عنوان مگاپارک با مسئولیت راهبردی پارک یزد، فعالیت خواهند کرد.

دبیرستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی کشور در بخش پایانی سخنانش با بیان اینکه مجموعه فناوری اطلاعات استان یک مجموعه پیشرفته است، عنوان کرد: استان یزد می‌تواند در حوزه تجهیزات فرودگاهی و آموزش که امروزه با ایجاد شبیه سازی‌ها نقش کلیدی در این صنعت دارد، ورود کند.

داریوش پورسراجیان رییس پارک علم و فناوری یزد نیز در این مراسم یکی از ماموریت‌هایی که پارک با جدیت دنبال می کند را جهت گیری تخصصی پارک در مراکز رشد و فناوری خود به سمت پتانسیلهای منطقه ای عنوان کرد.

وی افزود: یکی از زمینه مناسبی که در همین راستا مد نظر دارد، همکاری در زمینه‌های هوایی به خصوص در حوزه تجهیزات فرودگاهی و ایجاد‌هاب هوایی منطقه ای در استان یزد است.

دکتر منطقی امروز در جریان سفر به یزد همچنین با دانشگاه یزد در خصوص راه‏‌اندازی مرکز تحقیقاتی و آزمایشگاهی مرجع ایمنی استاندارد هوایی، تفاهم‎‎نامه همکاری امضاء خواهد کرد.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

34  −  28  =