گسترش همکاری علمی دانشگاه شریف با آکادمی علوم اتریش و دانشگاه تکنولوژی وین

سه هیئت دانشگاهی، آموزشی و پژوهشی از کشور اتریش که همراه رئیس جمهور اتریش از ایران دیدار داشتند، ضمن حضور در دانشگاه شریف، تفاهم‌نامه‌های متعددی را با این دانشگاه امضا کردند.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، دکتر زایلینگر، رئیس آکادمی علوم اتریش به همراه دکتر مین چو، رئیس موسسه‌ نرم‌افزار در دانشگاه تکنولوژی وین و دکتر کیوان ریاحی، رئیس بخش انرژی موسسه‌ بین‌المللی تحلیل سیستم‌های کاربردی IIASA از دانشگاه شریف بازدید کردند و با مسئولین و استادان این دانشگاه دیداری دوستانه داشتند.

در ابتدای این دیدار دکتر فتوحی، رئیس دانشگاه شریف طی جلسه‌ای به معرفی دانشگاه صنعتی شریف پرداخت. سپس دکتر سهراب راهوار، رئیس دانشکده فیزیک شریف به شرح مختصری از فعالیت‌های دانشکده فیزیک پرداخت.

در ادامه دکتر علی ملکی از اعضای پژوهشکده سیاست گذاری علم دانشگاه شریف نیز توضیحاتی را در مورد وضعیت علم در ایران ارائه داد و افزود: اقتصاد دانش بنیان به صورت روزافزون در حال ظهور در گفتمان غالب کشور است و این امر تا جایی پیش رفته که در ساختار دولت دو پست کلیدی برای پیگیری مسائل از این قبیل گنجانده شده است.

مرتضی بیرنگ، مشاور امور بین‌الملل بنیاد ملی نخبگان نیز در ادامه، دامنه‌ فعالیت‌های این بنیاد را برشمرد و افزود: هدف اصلی این موسسه شناسایی و حمایت از نخبگان است که امید است منجر به کاهش فرار مغزها شود.

بر اساس این گزارش، در پایان این دیدار یادداشت تفاهم همکاری بین دانشگاه شریف و آکادمی علوم اتریش و همچنین دانشگاه شریف و دانشگاه تکنولوژی وین امضا شد.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  2  =  10