رویداد «هم‌نت» یک مدل ایرانی برای کارآفرینی است

رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان:

دومین رویداد کارآفرینی «هم‌نت» با موضوع ICT (فناوری ارتباطات و اطلاعات) توسط شرکت مخابرات استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش سرویس فناوری ایسنا، این رویداد با حضور 130 تن از علاقه‌مندان به حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات از میان دانشجویان، نخبگان و استعدادهای برتر سراسر کشور در محل اتاق بازرگانی صنایع و معادن استان اصفهان از روز شنبه، 21 شهریورماه به مدت چهار روز در حال برگزاری است.

دکتر شقایق حق‌جو، رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان، در افتتاحیه رویداد هم‌نت -ICT (همکاری، مشکل‌گشایی، نوآوری و توانمندسازی) با اشاره به اینکه زمان تبدیل اقتصاد نفتی به اقتصاد دانش‌بنیان فرارسیده است، تصریح کرد: یک اکوسیستم کارآفرینی جدید لازمه تبدیل اقتصاد مبتنی بر خام فروشی نفت به اقتصاد مبتنی بر دانش است و باید با مطالعه و بررسی مدل‌های گوناگون موجود در کشورهای دیگری و بررسی وضعیت حال حاضر کشور یک مدل ایرانی را برای کارآفرین ایرانی مهیا کنیم.

وی با اشاره به نبود آموزش مناسب به دانشجویان در مورد رویداد هم‌نت گفت: رویداد هم‌نت یک مدل ایرانی برای کارآفرینی است و در رده رویداد پیش شتاب‌دهنده به حساب می‌آید و با توجه به خواست و استقبال بسیار خوب مخابرات مشکل نبود سرمایه‌گذار در این رویداد کارآفرینی رفع شده است.

همچنین در این مراسم حسین کشانی، مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان گفت: متأسفانه مخابرات در ایران تنها با اینترنت و ارتباط صوتی مطرح شده و شاهد هیچ‌گونه ارزش‌افزوده‌ای در این رابطه نبوده‌ایم، اما مخابرات استان اصفهان در مسیر ایجاد ارزش‌افزوده گام برخواهد داشت.

وی با بیان اینکه هم‌نت رویدادی تبلیغاتی نیست، افزود: راه‌های بسیار ساده‌تری برای تبلیغ شرکتی به وسعت مخابرات بود، ولی در راه کارآفرینی قدم گذاشته و برقراری ارتباط با متخصصین و کارآفرینان را یک وظیفه برای شرکت مخابرات دانسته‌ایم.

بر اساس این گزارش، در رویداد «هم‌نت» صنعتگران، سرمایه گذاران و صاحبان فناوری درباره مسائل و معضلاتشان به امید پیدا کردن راه حل گفت و گو کرده و آموزش‌های فشرده‌ای در موضوع کسب و کار دریافت می‌کنند.

شرکت کنندگان این رویداد در چهار روز کار تیمی یک چالش واقعی در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) را تجربه کرده و در صورت پیدا شدن راه حل ها، کسب و کار جدیدی در آینده با حضور آنها و سرمایه گذاری شرکت مخابرات استان اصفهان و دیگر حامیان حوزه ICT شکل می‌گیرد.

در همین راستا از میان ایده‌های مطرح شده توسط شرکت کنندگان 15 تا 20 تیم برگزیده می‌شوند که پس از تشکیل تیم‌های خود به مدت سه روز مهلت انجام کار تیمی بر روی ایده خود را دارند.

شرکت کنندگان «هم‌نت» علاوه بر این که فرصتی برای تجربه واقعی بازار، کار گروهی و کمک گرفتن از حرفه‌ای‌های صنعت خواهند داشت، از فرصت همراهی گروهی از مشاوران و کارآفرینان موفق داخلی و بین‌المللی نیز در طول رویداد برخوردار خواهند شد.

از جمله کارگاه‌هایی که در این رویداد برگزار می‌شود، می‌توان به کارگاه توسعه مهارت‌های فردی و تیمی، کارگاه بیزنس مدل، کارگاه NVP، کارگاه شناخت بازار و کارگاه ارائه موثر اشاره کرد.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  2  =  3