واکنش کارگزاران به گزارشی درمورد بی‌مهری اصلاحات به عارف

محمد قوچانی در واکنش به گزارشی تحت عنوان “لاریجانی محبوب، عارف و خرازی مغضوب کارگزاران”، گفت: اگر آقای ناطق نوری می‌آمدند حتما حتی بزرگان اصلاحات تصمیم دیگری می گرفتند اما تا اینجا قطعا عارف در صدر لیست اصلاحات از جمله کارگزاران است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک هفته نامه صدا و روزنامه آرمان دو ارگان رسانه‌ای حزب کارگزاران طی هفته‌های اخیر مواضع مختلف و تندی را در خصوص دو چهره اصلاح طلب یعنی عارف و خرازی اتخاذ کردند و از سوی دیگر، گزارش‌ها و مطالب مختلفی در تمجید از رویکرد اعتدالی «علی لاریجانی» منتشر کردند.

«مصلح جریانات سیاسی»، «معتدل»، «اعتدال گرا»، «شخصیت‌ میانه‌رو»، «محبوب»، «معتمد گروه‌های سیاسی» و «صدر لیست اعتدال» از جمله عناوینی بود که در رسانه‌های منتسب به کارگزاران برای علی لاریجانی به کار می‌رفت.

همین تفاوت نگاه رسانه‌ای حزب کارگزاران نسبت به چهرهایی همچون «عارف – خرازی و لاریجانی» موجب شد تا مشرق طی گزارشی به تحلیل رویکرد انتخاباتی حزب کارگزاران بپردازد.

در بخشی از این گزارش اینچنین آمده بود که: « کارگزارانی‌ها با وجود اینکه تاکنون ابراز تمایلی از سوی ناطق برای ورود به صحنه انتخابات صورت نگرفته‌اند ولی بارها از سوی رسانه‌های خود به محوریت ناطق نوری در انتخابات مجلس دهم اشاره کرده و تصویر ناطق را در صفحه مجلات و روزنامه‌های خود قرار داده‌اند و از او به عنوان سرلیست خود نام برده اند.

طی روزهای اخیر نیز دو ارگان رسانه‌ای کارگزاران به مدح علی لاریجانی پرداختند و از او به عنوان «مصلح جریانات سیاسی»، «معتدل»، «اعتدال گرا»، «شخصیت‌ میانه‌رو»، «محبوب»، «معتمد گروه‌های سیاسی» و «صدر لیست اعتدال» نام بردند.»[1]

انتشار این گزارش اما با واکنش محمد قوچانی مواجه شد و خبرگزاری ایسکانیوز نوشت:

محمد قوچانی از اعضای دیگر حزب کارگزاران سازندگی در واکنش به گزارشی تحت عنوان “لاریجانی” محبوب، “عارف و خرازی” مغضوب کارگزاران، گفت: کارگزاران بارها گفته است که اصلاح‌طلبان یک لیست دارند و هر کس در رأس آن باشد و اجماع یا اکثریت اصلاح طلبان آن را تایید کنند، تایید می‌کنند. حتی آقای مرعشی به عنوان سخنگوی حزب گفتند این بار نوبت دیگران است که به نفع آقای عارف کنار روند و هفته نامه صدا در سرمقاله هم نوشت که چرا اصلاح‌طلبان نمی توانند از علی لاریجانی حمایت کنند. اگر آقای ناطق نوری می‌آمدند حتما حتی بزرگان اصلاحات تصمیم دیگری می گرفتند اما تا اینجا قطعا عارف در صدر لیست اصلاحات از جمله کارگزاران است. لطفا دوستان فریب خبرسازی های اصولگرایان را نخورند.[2]
این ادعا در حالی مطرح می‌شود که جریان اصلاحات، همچون توپ بازی در زمین فوتبال، با بزرگانی همچون عارف بازی سیاسی می‌کنند، از یه طرف حمایت و از سوی دیگر، تخریب عارف را در برنامه انتخاباتی خود قرار داده‌اند.
تحلیل‌گران معتقدند محمدرضا عارف از سوی بعضی از سربازان اصلاحات برای تک روی در انتخابات مجلس تهدید شده است و عارف نیز بواسطه فشارها ممکن است در انتخابات مجلس به مانند انتخابات ریاست جمهوری کوتاه بیاید و سریال انصرا‌ف‌های انتخاباتی خود را کامل کند.

[1] http://www.mashreghnews.ir/fa/news/461486

[2] http://iscanews.ir/news/341185/

منبع: مشرق

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

10  ×  1  =