انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه بیرجند و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی

تفاهم نامه همکاری بین کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی و دانشگاه بیرجند منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان جنوبی، خلیل خلیلی رئیس دانشگاه بیرجند، با تبریک چهلمین سال تأسیس این دانشگاه از دانشگاه بیرجند به عنوان یک دانشگاه بالغ و بالنده یاد کرد.

وی ادامه داد: 40 سال حضور آموزش عالی در این منطقه نقش انکارناپذیری در توسعه علمی و دانشگاهی استان خراسان جنوبی داشته است.

رئیس دانشگاه بیرجند با اشاره به اهمیت ارتباط و تعامل با سایر بخش‌های بیرون دانشگاه آن را هم افزایی و از مصادیق اقتصاد مقاومتی توصیف کرد و افزود: تعامل و ارتباط با کتابخانه و مراکز اسناد و مجلس شورای اسلامی فواید و اثرات مثبتی برای دانشگاه دارد.

خلیلی خاطرنشان کرد: کتابخانه مرکزی دانشگاه بیرجند کتابخانه بزرگی است که می‌تواند به عنوان کتابخانه مرجع استان مورد استفاده قرار گیرد.

محمدرضا مجیدی، رئیس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی در ادامه با معرفی ظرفیت‌های فراوان ارتباطی بین دانشگاه بیرجند و کتابخانه مجلس شورای اسلامی و پتانسیل فرهنگی و دانشگاهی بیرجند، گفت: امیدواریم روزی از بیرجند به عنوان یک مرکز علمی و فرهنگی در سطح جهان یاد شود.

وی انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه بیرجند را در راستای انتقال و ارتباط بیشتر فعالیت‌های مجلس به استان‌ها بیان کرد و افزود: با تحقق این تفاهم نامه دانشگاه بیرجند نه تنها با مجموعه کتابخانه و موزه مجلس مرتبط می‌شود بلکه با چهار مجموعه بزرگ کتابخانه‌ای و علمی کشور شامل مجمع کتابخانه‌های بزرگ کشور (مکتب)، مجمع هماهنگی مراکز تاریخ پژوهی ایران (مهتاب)، کنسرسیوم تأمین محتوا و کمیته ملی حافظه جهانی ارتباط و تعامل خواهد داشت.

محمدعلی بهدانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بیرجند نیز در این مراسم با بیان اینکه کیفیت بخشی به فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه و ارتباط با بخش‌های مرتبط با دانشگاه است، خاطرنشان کرد: کتابخانه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی به دلیل غنا و قدمتی که در سطح کتابخانه‌های کشور دارد می‌تواند موجب رشد و تعالی هرچه بیشتر دانشگاه، اعضای هیأت علمی و علاقه مندان به حوزه تحقیق و کتاب باشد.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  2  =  18