از آمار اعزام نیروی کار به خارج تا شرط بازنشستگی پیش از موعد

اعلام تازه‌ترین آمار اعزام نیروی کار ایرانی به خارج و تشریح شرایط بازنشستگی پیش از موعد از مهمترین اخبار هفته جاری بود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک از ایسنا ، رییس هیات مدیره انجمن صنفی کاریابی‌های بین‌المللی ایران از اعزام 3000 نیروی کار ایرانی به خارج در سال 1394 خبر داد و گفت: برابر آخرین آمارها در شش ماهه نخست سال جاری 1850 نفر به خارج اعزام شده‌اند.

وی همچنین از صدور گواهینامه شغلی برای 5000 نفر از متقاضیان بر اساس آخرین آمار سامانه اطلاعات ایرانیان خارج خبر داد و گفت: 1500 نفر نیز در این سامانه ثبت‌نام کرده و منتظر دریافت گواهینامه‌های شغلی خود هستند.

رییس هیات مدیره انجمن صنفی کاریابی‌های بین‌المللی به تغییر شکل گواهینامه‌های شغلی اشاره کرد و گفت: گواهینامه‌های شغلی صادره از این پس به صورت دفترچه و شبیه پاسپورت صادر می‌شود و از ضریب امنیت بالایی برخوردار است.

این هفته اتحادیه‌های سراسری تعاونی‌های کشور با رییس‌جمهور دیدار کردند.

در این همایش که به مناسبت هفته تعاون برگزار شد،‌ رییس‌جمهور از وزیر تعاون خواست تا سند بخش تعاون کشور را تهیه و برای تصویب به هیات دولت ارائه کند.

وی تاکید کرد که اقتصاد، برنامه و بودجه و نظام بانکداری باید توجه ویژه ای به بخش تعاون داشته باشند چرا که تعاونی‌ها حضور فعالانه ای در بخش های اقتصادی از جمله خدمات و کشاورزی دارند.

وزیر تعاون نیز در این همایش از تدوین هفت استراتژی برای توسعه و تحول بخش تعاون خبر داد و از رییس‌جمهور خواست تا دستور دهد در برنامه ششم آن دسته از اسنادی که در برنامه‌های قبل باقی مانده بود پایداری خود را به دست آورند.

در هفته‌ای که گذشت افتتاح نمایشگاه نقش‌آفرینی زنان با حضور معاون امور زنان ریاست جمهوری و وزیر صنعت، معدن و تجارت صورت گرفت.

در این نمایشگاه سهیلا جلودارزاده – مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر حرکت به سمت توسعه پایدار و کارآفرینی اظهار کرد: ارتقای کشور با کار و تلاش زنان و مردان صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه کارآفرینی به تنهایی انجام نمی‌گیرد، گفت: باید شرایط و امکانات لازم و مسیر گسترده‌ای فراهم شود تا همه آحاد ملت ایران بتوانند مشغول کار شوند یا کار ایجاد کنند.

برقراری بیمه تکمیلی 5000 کارگر از دیگر اخباری بود که این هفته انتشار یافت.

آنطور که دبیرکل کانون انجمن‌های صنفی کارگران کشور گفته در راستای شناسایی و ساماندهی کارگران فاقد بیمه و ارسال پیامک به سامانه 30001633، در فاز اول شهر مشهد به عنوان پایلوت در نظر گرفته شده که بر این اساس 5000 نفر از کارگران به طور رندوم انتخاب و کار ساماندهی اولیه در مورد آنها انجام شد.

وی از امضای تفاهم‌نامه با یکی از شرکتهای معتبر بیمه‌ای خبر داد و گفت: پس از ساماندهی کارگران ثبت‌نام کرده در گام اول موفق به برقراری بیمه تکمیلی درمان آنها شدیم که از 20 مهر ماه کار ساماندهی نهایی و بیمه درمان آنها برقرار می‌شود.

به گفته دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور، تاکنون 400 هزار نفر به سامانه 30001633 پیامک زده و شماره تلفن ثابت محل اقامت یا کار خود را ارسال کرده‌اند.

افتتاح بازارعرضه کالای ایرانی در پارک ارم خبر دیگری بود که توسط مدیرعامل بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون استان تهران اعلام شد.

به گفته امید شنعه، بازار عرضه محصولات ایرانی ویژه بازگشایی مدارس و عرضه نوشت افزار است که با 15 تا 20 درصد تخفیف و زیر قیمت بازار عرضه می‌شود.

وی عمده محصولات عرضه شده در این بازار را پوشاک، کیف و کفش، صنایع دستی، مواد غذایی و لوازم التحریر ذکر کرد.

شنعه در عین حال با اشاره به عرضه لوازم التحریر و نوشت‌افزار خارجی در کشور، ضرورت حمایت سازمان‌های دولتی از تولید نوشت افزار داخلی را مورد تاکید قرار داد.

یکی از اخبار فراگیر این هفته، اعلام شرط اجرای بازنشستگی زودتر از موعد کارگران با 25 سال خدمت بود.

به گفته محمدحسن زدا – معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی ماده 10 قانون بازسازی و نوسازی صنایع و بازنشستگی زودتر از موعد به مدت دو سال به اجرا درنیامد که دلیل این امر عدم تامین بودجه و هزینه ای بود که به دولت تحمیل شد.

وی افزود: سال گذشته مجوزی از دولت دریافت کردیم که بر اساس آن افرادی که مایل به بازنشستگی زودتر از موعد بودند، حق بیمه سنوات ارفاقی را خودشان بپردازند به این نحو که اگر فردی تمایل به این امر داشت سهم دولت و کارفرما را خودش بپردازد و زودتر بازنشسته شود.

زدا از ابلاغ این مجوز به واحدها خبر داد و گفته است: این طرح متوقف نشده ولی اگر بیمه شده‌ها منتظر تامین اعتبار از سوی دولت هستند باید منتظر بمانند تا دولت برنامه خود را در این خصوص ارائه دهد.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  +  1  =