اگر بگوییم تخلفی در بازار وجود ندارد، سخن نادرستی است

پاسخ معاون سازمان حمایت درباره افزایش قیمت شیر:

مدت هاست شاهد افزایش قیمت شیرکم چرب به بهانه‌های گوناگون در بازار هستیم و این در حالی است که در سال جدید مجوزی برای افزایش قیمت در حوزه مواد لبنی صادر نشده است که معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در این باره اعلام کرد اگر بگوییم هیچگونه تخلفی در سطح بازار وجود ندارد، سخن نادرستی است، اما تاکید می‌کنیم سازمان حمایت و اتاق اصناف ایران متناسب با حوزه مسئولیت، در صورت مشاهده هرگونه تخلف مطابق قانون برخورد خواهد کرد.

مجتبی فراهانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: اخبار منعکس شده در خصوص گرانی لبنیات و بی تفاوتی سازمان حمایت در قبال آن به دور از واقعیت بوده و در سال جدید مجوزی برای افزایش قیمت در حوزه مواد لبنی صادر نشده است و در موارد محدود که تخلفاتی از طرف برخی واحدهای لبنی صورت گرفته سریعا رصد و اعمال قانون شده و قیمت‌ها به سقف سال 1393 برگشته است.

وی با بیان اینکه حساسیت های لازم در برنامه های نظارتی بازرسان سراسر کشور دیده شده است، افزود: سازمان حمایت با استفاده از مکانیزم‌های نظارتی تعریف شده نسبت به رصد بازار لبنیات در فرایند تولید، توزیع و عرضه به صورت روزانه اقدام می کند که انجام 14 هزار و 752 مورد بازرسی از واحدهای تولیدی، شرکت‌های پخش و واحدهای صنفی طی پنج ماهه گذشته مؤید این مطلب است.

فراهانی در عین حال بیان کرد: از آنجاکه محصولات لبنی در سبد مصرف خانوار به لحاظ سلامت از اهمیت ویژه ای برخوردار است، سازمان حمایت در ایجاد آرامش در بازار لبنیات از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اضافه کرد: براساس مصوبه هیجدهمین جلسه ستاد هدفمندسازی یارانه ها، به رغم تفویض اختیار صورت گرفته مبنی بر صدور مجوز افزایش قیمت حداکثر تا سقف شش درصد به سازمان حمایت، تاکنون هیچ مصوبه ای مبنی بر افزایش قیمت کالاها و خدمات از طرف این سازمان و دیگر مراجع ذیصلاح برای واحدهای لبنی و دیگر کالاهای غذایی تصویب و ابلاغ نشده است.

فراهانی تاکید کرد: انعکاس برخی آمار و اطلاع نادرست و بدور از واقعیت توسط برخی رسانه ها نه تنها موجب تشویش افکار عمومی شده بلکه آرامش حاکم بر بازار این نوع کالاهای حساس را نیز دچار اخلال می کند.

وی همچنین اظهار کرد: سامانه124 بصورت شبانه روز درسراسر کشور آماده اخذ گزارشات، اخبار و شکایات مردمی در خصوص تمام کالاها و خدمات بوده و بازرسان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت با همکاری بازرسان اتاق اصناف با قید فوریت نسبت به رسیدگی شکایات اقدام خواهند کرد.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  5  =  45