تعاونی‌ها بهترین راه ایجاد درآمد و کسب و کار موفق

مدیرعامل بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون تهران اعلام کرد

مدیرعامل بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون استان تهران به فارغ التحصیلان و جوانان کارجو پیشنهاد کرد: با توجه به هزینه‌های پایین و درآمدزایی بالای تعاونی‌ها برای شروع یک کسب و کار موفق به تشکیل تعاونی اقدام کنند.

امید شنعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه بخش تعاون فردگرا و سرمایه‌محور نیست و بر جمع‌گرایی و فعالیت گروهی استوار است، اظهار کرد: در بخش تعاون افراد در کنار هم قرار گرفته و با سرمایه‌های اندکی که تجمیع می‌کنند کارهای بزرگی انجام می‌دهند به نحوی که اگر هر عضو تعاونی یک میلیون تومان آورده به تعاونی تزریق کند از محل تجمیع آ‌ن سرمایه بسیار خوبی برای شروع یک کسب و کار و ایجاد اشتغال پایدار و پویا فراهم می‌شود.

وی مهمترین مزیت بخش تعاون را اشتغال بسیار با هزینه اندک عنوان کرد و گفت: تعاونی‌ها بهترین راه ایجاد درآمد و کسب و کار موفق و ارزان به شمار می‌روند و به دلیل اهمیت نیروی انسانی و پایین بودن هزینه‌ها بازخورد و نتیجه بهتر و مطلوبتری در آنها حاصل می‌شود.

شنعه درباره هزینه ایجاد شغل در بخش تعاون اظهار کرد: این مساله بستگی به نوع تعاونی دارد هزینه ایجاد شغل در تعاونی‌های مشاغل خانگی با تعاونی‌های تولیدی یا خدماتی متفاوت است اما به طور متوسط هزینه اشتغال بخش تعاون از هفت میلیون تومان شروع شده و تا 100 میلیون تومان را در بر می‌گیرد از این رو فارغ التحصیلان دانشگاهی و جوانان جویای کار می‌توانند برای آغاز یک کسب و کار خوب از قالب تعاونی استفاده کنند.

مدیرعامل بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون استان تهران اضافه کرد: صرف‌نظر از دیدگاه دینی و تاکیدی که قرآن بر مقوله تعاون و فعالیت جمعی دارد از جنبه اجتماعی بسیاری از کشورهای اروپایی پیشرو در بخش تعاون بوده و هستند و در این کشورها اهمیت و جایگاه تعاون به خوبی نهادینه و شناسایی شده است.

به گفته وی، دولت باید از ظرفیتها و مزیتهای بخش تعاون در بحث اشتغالزایی به ویژه ساماندهی کارجویان استفاده و برنامه مدونی در این خصوص تدوین کند.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  7