اجرای پایلوت سالم سازی آب شرب با استفاده از تکنولوژی نانو در بردسیر کرمان

در جریان بازدید معاون نظارت بربهره برداری شرکت آب و فاضلاب کشور از روستای هجین بردسیر، پروژه سالم سازی آب شرب با استفاده از تکنولوژی نانو بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کویر، در این بازدید که با حضور حمیدرضا تشیعی معاون نظارت بر بهره برداری آب و فاضلاب کشور و جمعی از مدیران همراه بود، پروژه بررسی امکان استفاده از ورق‌های FE2O3 برای جذب آنیون و کاتیون‌های مضر از آب شرب بازدید و مورد تحسین معاون بهره برداری آبفای کشور قرار گرفت.

این طرح تحقیقاتی که اکنون در مرحله دریافت تاییدیه‌های مختلف برای استفاده در سیستم‌های آب شرب است توسط دکتر دره زرشکی یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان طراحی و اجرا شده است.

دراین طرح با استفاده از پودر نانوکربن اکتیو مغناطیس شده جریان آب سالم سازی شده و مواد مضر و املاح غیرمجاز آب بدون تغییر در ترکیب آب از آن جدا می شوند.

این طرح تحقیقاتی در مقیاس آزمایشگاه اجرا شده و سپس در روستای هجین بردسیر در مرحله اجرای پایلوت است.

علی رشیدی مدیرعامل آبفا استان در این بازدید با اشاره به اینکه با اجرای این طرح کیفیت آب ارتقا می یابد، گفت: به علت کم هزینه بودن طرح و از طرفی بومی بودن آن از اجرای طرح حمایت می‌کنیم.

در این بازدید اعلام شد این طرح بعد از دریافت چند تاییدیه نهایی و تکمیل فرایندهای آزمایشگاهی می تواند قابلیت اجرا به ویژه در روستاهای کوچکتر را داشته باشد تا در آینده از اجرای این گونه طرح‌ها در حجم گسترده حمایت شود.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  2  =  6