توزیع عادلانه آب در ساحل دریای خزر

مشاور وزیر نیرو با اعلام اینکه مبنای دیواره‎سازی در حریم ساحلی دریای خزر ۶۰ متر است گفت: نیازمدن توجه ویژه به توزیع عادلانه آب در ساحل دریا هستیم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک محمد حاج رسولی ها با اعلام اینکه حریم ۶۰ متری مبنای دیواره‌سازی ساحل دریای خزر است گفت: حریم دریای خزر با استعلام از مرکز مطالعات دریای خزر به طور رسمی مشخص می‌شود و می‌تواند مبنای تصمیم‌گیری برای دیواره‌سازی استاندارد ساحلی توسط شهرداری‌ها باشد.

مشاور وزیر نیرو بر رعایت ضوابط زیست‌محیطی و قوانین در ساحل دریای خزر تاکید کرد و افزود: مسئولان در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان شناخت کاملی از وضعیت موجود دارند و با توجه به محدودیت‌های قانونی باید برای آسایش مردم تلاش شود.

وی بر رعایت ضوابط زیست‌محیطی و قوانین در ساخت‌ و سازهای حریم دریای خزر تاکید کرد و افزود: قانون حریم دریای خزر را ۶۰ متر مشخص کرده و این حریم باید در دیواره‌سازی ساحلی در نظر گرفته شود.

حاج‌رسولی‌ها با بیان اینکه نقشه‌برداری برای دیواره‌سازی و ساماندهی ساحل دریای خزر تاثیرگذار است تصریح کرد: دیواره‌سازی ساحل دریای خزر در حریم شهرها به عهده شهرداری‌ها است. در سال های گذشته دیواره سازی ساحل دریای خزر طیق آئین نامه برنامه چهارم توسعه انجام می شد و اکنون ۱۰ سال از مدت اجرای این آئین نامه گذشته است.

این مقام مسئول در وزارت نیرو خواستار توجه ویژه به قانون توزیع عادلانه آب در ساحل دریای خزر شد و گفت: اکنون برنامه پنجم توسعه کشور به اتمام رسیده و تمام ابهام‌ها باید در برنامه ششم توسعه پاسخ داده شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

60  ⁄  12  =