بسته مزد سال آینده حق کارگران را پایمال نکند

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور:

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور ابراز امیدواری کرد: بسته مزد سال 1395 به گونه‌ای تنظیم شود که ضمن افزایش قدرت خرید کارگران، حق هیچ کارگری را پایمال نکند.

هادی ابوی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، گفت: وقتی که قانونی و منطقی حقوق کارگران بر اساس معیشت به خط فقر نزدیک نباشد هر قدر در جلسات دستمزد روبه روی کارفرمایان بنشینیم به نتیجه مطلوب نمی‌رسیم.

وی افزود: بسیاری از کارفرمایان با ما هم عقیده و موافق هستند که حقوق 700 هزار تومانی رقمی نیست که کارگر بتواند با آن امرار معاش کند.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور تصریح کرد: امروز کارفرمایان تاکید دارند که دولت تسهیلاتی را در اختیار آنها بگذارد تا مشکل نقدینگی آنها برطرف شود. ما نیز معتقدیم که اگر دولت وام و تسهیلات ارزان قیمت به کارفرمایان بدهد و نظارت خود را بر بنگاهها افزایش دهد هم به حل مشکل کارفرمایان کمک کرده و هم زمینه جذب بیشتر نیروهای کار را به وجود آورده است.

ابوی درعین حال از فعال بودن کمیته دستمزد کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران خبر داد و با اشاره به نامه معاونت روابط کار وزارت کار برای شروع جلسات دستمزد، گفت: این نامه بیشتر حالت پیشنهادی بوده و قرار است تا تشکل‌های کارگری نظرات و پیشنهادات خود را درباره مزد سال آینده ارائه دهند.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور همچنین از آمادگی کانون برای ارائه پیشنهادات مزدی به معاونت روابط کار خبر داد و گفت: کمیته مزد کانون در شش ماهه دوم سال جلسات مداوم و کارشناسی خود را برگزار می‌کند تا در روزهای پایانی سال احساسی به مبحث دستمزد وارد نشویم.

وی در پایان با بیان اینکه نمایندگان کارگران در برابر جامعه کارگری مسوولند ابراز امیدواری کرد: بسته مزد سال 1395 به گونه‌ای تنظیم شود که ضمن افزایش قدرت خرید کارگران، حق هیچ کارگری را پایمال نکند.
انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  4