تامین کودهای کشاورزی در آستانه فصل زراعی/ افزایش قیمت نداریم

مدیرعامل شرکت خدمات کشاورزی خبر داد

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی از تامین انواع کودهای کشاورزی مورد نیاز کشاورزان برای فصل زراعی پیش‌رو خبر داد و گفت: با کمک دولت امسال نیز افزایش قیمتی در انواع کودهای مورد نیاز کشاورزان اعمال نمی‌شود.

علیرضا ولی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهارکرد: در حال حاضر حدود 850 هزار تن انواع کودهای یارانه‌ای مانند ازته، فسفاته و پتاسته برای آغاز فصل زراعی پیش‌رو تامین شده و هیچ نگرانی برای کشاورزان وجود ندارد.
وی افزود: کودهای غیر یارانه‌ای نیز به هر میزان که مورد نیاز باشد تامین شده است و کشاورزان نگران افزایش قیمت این کودها نباشند.
مدیر عامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ادامه داد: امسال هم با کمک دولت شرکت‌های پتروشیمی همکاری کردند و هیچ گونه افزایش قیمتی در انواع کودهای شیمیایی اعمال نخواهد شد.
ولی اظهارکرد: بر اساس برآورد‌های موسسه تحقیقات آب و خاک میزان نیاز بخش کشاورزی به انواع کودهای شیمیایی عالی، زیستی و میکروبی حدود پنج میلیون تن برآورد شده است که در حال حاضر بخشی از آن از تولید داخل تامین و بخشی دیگر به کشور وارد می‌شود، اما براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در صددیم تا طی 10 سال آینده، سالانه 10 درصد به میزان تولید داخل اضافه کنیم و از سوی دیگر 10 درصد از واردات انواع کود کاهش یابد تا در این بازه زمانی بتوانیم به خودکفایی در این زمینه برسیم.
وی گفت: از سیاست‌های آینده شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کاهش دخالت دولت در زمینه‌ی تامین و تولید نهاده‌های کشاورزی است؛ بنابراین جلسات مختلفی با تولید‌کنندگان داخلی و سرمایه‌گذاران خارجی برگزار کردیم تا با برنامه‌ای هدفمند بستر را برای رقابتی آزاد و سالم بین آنها فراهم کنیم که البته شرکت خدمات حمایتی کشاورزی و سازمان حفظ نباتات وظیفه نظارت بر اجرای این وظایف واگذار شده به بخش خصوصی را دارد.
انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ×    =  72