نیازمند مدیریت حرفه‌ای در اجرای نظام حسابداری بخش عمومی هستیم

رییس تنظیم حساب‌های سازمان مالیاتی کشور:

رییس اداره تنظیم حساب‌های سازمان مالیاتی کشور با بیان این که نظام حسابداری بخش عمومی (تعهدی)، یک طرح بزرگ در بحث مالی کشور است، گفت: برای اجرای بهتر آن نیازمند مدیریت حرفه‌ای و علمی هستیم.

به گزارش ایسنا در یزد، حسین ایروانی در همایش آموزشی حسابداری بخش عمومی با موضوع نحوه ثبت معاملات در یزد، نبود مدیریت حرفه‌ای و علمی را یکی از خلاء های موجود در اجرای آن برشمرد و گفت: حسابداری عمومی با رویکرد جدید تعهدی، ناظر به مخارج دستگاههای اجرایی در بخش عمومی نیست؛ بلکه به خرج‌های جاری دستگاه، اموال و دارایی‌ها معطوف است و این مباحث را دنبال می‌کند.

وی نگاه کاملاً حرفه‌ای و به روز بودن را از ویژگی‌های این نظام برشمرد و گفت: حسابداری تعهدی آخرین یافته‌ها و دانش حسابداری و روش‌های شناسایی هزینه‌ها ، دارایی ها و اموال را به خدمت گرفته است.

این مسئول دقیق‌تر شدن رویدادهای مالی را از دیگر ویژگی‌های این سیاست برشمرد و ضرورت اجرای آن را یادآور شد و گفت: شفاف‌سازی و برقراری انضباط در نظام مالی از دیگر ویژگی‌های آن است.

وی بر فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای اجرای نظام حسابداری بخش عمومی در دستگاه‌های دولتی تاکید کرد و افزود: برای اجرای آن سه زیرساخت فنی، نیروی انسانی و ساز و کارهای اداری لازم است.

ایروانی با بیان این که زیرساخت‌های فنی لازم در دستگاه‌ها فراهم است و می‌توان با ارتقای نرم افزار این بحث را در دستگاههای اجرایی دنبال کرد، گفت: سطح دانش نیروی انسانی را نیز می‌توان با برگزاری دوره‌های آموزشی ارتقاء داد.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  2  =  4