اعلام آمادگی دانشگاه آزاد برای همکاری‌های علمی و تحقیقاتی با نیروهای مسلح

رئیس واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی در آئین گرامیداشت هفته دفاع مقدس که با حضور امرای نیروی زمینی ارتش در واحد علوم و تحقیقات برگزار شد، به ظرفیتهای علمی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی بویژه این واحد اشاره کرد و گفت: واحد علوم و تحقیقات آمادگی کامل برای همکاری‌های علمی و تحقیقاتی با ارتش و نیروهای مسلح دارد.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، دکتر علی عباسپور اظهار کرد: از آنجایی که بیش از 70 درصد از دانشجویان واحد علوم و تحقیقات را دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی تشکیل می‌دهند، می‌توان در غالب پروژه‌ها و پایان‌نامه‌های ارشد و دکتری همکاری گسترده‌ای با مراکز و بخش‌های نظامی کشور نیز داشته باشیم.

وی گفت: پاسداشت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران دفاع مقدس که با نثار جان خود موجبات سرافرازی و اقتدار ایران اسلامی را فراهم کردند، وظیفه‌ای بر دوش تمامی مسئولان و مردم ایران است.

عباسپور گفت: پیروزی ما در جنگ تحمیلی هشت ساله در مقابل تهاجم عراق با لشکری تا دندان مسلح که تحت حمایت کامل ابرقدرتهای شرق و غرب و کشورهای منطقه بود، ثمره رشادت و ایثارگری رزمندگان اسلام در ارتش، سپاه و بسیج مردمی است.

رئیس واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد افزود: آگاهی و بیداری، رصد رخدادهای منطقه و شناسایی ترفندهای دشمنان ایران اسلامی از سوی رزمندگان این مرز و بوم است که تاکنون توانسته کوچکترین اقدامات آنها را خنثی کند. اگر این بیداری و آگاهی نبود، شاید کشور ما نیز همانند دیگر کشورهای منطقه محل تاخت و تاز گروه‌های تندرویی همچون داعش قرار می‌گرفت.

عباسپور با اشاره به پاسداری رزمندگان و ایثارگران از ایران اسلامی تصریح کرد: شهید جعفری، دانشجوی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد و شهید مدافع حرم یکی از ایثارگرانی است که به وظیفه الهی خود مبادرت ورزید و شهد شیرین شهادت را نوشید که این باعث افتخار واحد علوم و تحقیقات است.

وی با اشاره به اینکه یکی از وظایف اصلی ما انتقال فرهنگ ایثارگری و رشادتهای رزمندگان ایران اسلامی به نسل‌هایی است که این فرهنگ را تنها در کتابها یا به صورت روایات می‌خوانند و می‌شنوند، تصریح کرد: جا دارد از مسئولین برگزاری این نمایشگاه و بخصوص نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تشکر ویژه‌ای داشته باشم که با ایجاد چنین فضایی در واحد علوم و تحقیقات که پذیرای تعداد بیشماری از جوانان است، آنها را با روحیه شهادت طلبی و ایثارگری نسل‌های گذشته کشور آشنا می‌کنند.

رئیس واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد با اشاره به عوامل دخیل در پیروزی و مقاومت مردم در هشت سال دفاع مقدس افزود: در رأس این عوامل ایمان و توکل به خداوند است که خود موجب ایجاد روحیه شهادت طلبی و ایثارگری شد و ما باید بتوانیم این روحیه را حفظ کرده و به نسل‌های دیگر انتقال دهیم.

وی عامل دوم را جوشش مردمی دانست و خاطرنشان کرد: وحدت بین مردم، ارتش و سپاه بود که دشمن را به زانو درآورد. ارتش و سپاه از ملت هستند. عامل سوم صبر و استقامت بی نظیر مردم بود و معتقدم که موفقیت ما در دفاع از این مرز و بوم در هشت سال دفاع مقدس برپایه همین صبر و استقامت مردم بوده است.

عباسپور نقش رهبری را یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار در پیروزی در جنگ تحمیلی دانست و افزود: رهنمودهای بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در هشت سال دفاع مقدس از جمله عواملی موثر پیروزی ملت ایران است.

وی ادامه داد: امروزه نیز رهنمودهای مقام معظم رهبری در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و سربلندی این نظام نقش مهمی را ایفا می‌کند که نمونه بارز آن در مذاکرات هسته‌ای مشهود است. تعیین خطوط قرمز از سوی ایشان به دولتهای طرف مذاکره تفهیم کرد که ایران اسلامی از خواسته‌های برحق خود هرگز دست نخواهد کشید.

بر اساس این گزارش، نمایشگاه دفاع مقدس واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی (ذوالفقار) که از 29 شهریورماه آغاز به کار کرده، تا چهارم مهرماه در محوطه این واحد دانشگاهی برقرار است.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  2  =  10