تکمیل پروژه‌های نیمه تمام کشور ۱۰ سال طول می‌کشد

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم،تحقیقات و فناوری:

معاون اداری – مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با اعتبارات موجود، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام کشور 10 سال طول خواهد کشید.

، محمدحسین امید امروز در مراسم افتتاح خوابگاه دانشجویی پژوهشگاه مواد و انرژی البرز گفت: سال گذشته بیشتر کمک‌های وزارت علوم به اصلاح روش‌ها و راهکارهای کمک به دانشگاهها و مجموعه‌های آموزشی اختصاص یافت اما امسال سال نوسازی ناوگان پژوهشی کشور است.

وی از جایگاه مهم پژوهش در بودجه سال 95 خبر داد وافزود: در بودجه سال 95 برای اولین بار رشد اعتبارات مالی موسسات پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری از میانگین رشد اعتبارات دانشگاهی و موسسات آموزشی بیشتر شده است.

معاون وزیر علوم با تاکید بر جذب کمک‌های خیرین به حوزه آموزش و پژوهش عالی کشور یادآور شد: وقف و کار خیر در حوزه آموزش و پژوهش کشور بسیار اهمیت دارد و هم اکنون حدود 100 هزار مترمربع پروژه در دست ساخت خیرین قرار دارد.

وی بازسازی ناوگان پژوهشی کشور را مهم دانست و خاطرنشان کرد: این کار از دو طریق فاینانس و استفاده از منابع صندوق داخلی انجام خواهد شد که فعلا در مراحل مقدماتی قرار دارد و پس از تکمیل خبرهای آن اعلام خواهد شد.

امید به پروژه‌های نیمه تمام اشاره کرد و گفت: هم اکنون دو میلیون 500 هزار پروژه نیمه کاره در کشور وجود دارد که با منابع موجود کار تکمیل این پروژه‌ها 10 سال طول می‌کشد.

این مسئول افزود: به همین دلیل کمک‌های مردمی، خیرین و واقفین در حوزه آموزش و پژوهش کشور بسیار اهمیت می‌یابد زیرا دولت در این سال ها از نظر منابع مالی در محدودیت شدیدی قرار دارد.

معاون اداری – مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از تسهیلات قانونی برای جذب کمک‌های مردمی خبر داد و گفت: خوشبختانه قوانین برای تشویق خیرین امتیازات خوبی در نظر گرفته است به طوری که اگر خیری پروژه‌ای را به 50 درصد ساخت برساند دولت ادامه آن را متقبل خواهد شد.

وی افزود: خیرین می‌توانند در تکمیل پروژه‌های نیمه کاره هم مشارکت کرده و در صورت تکمیل پروژه‌های نیمه ساخت آن را به نام خود ثبت کنند.

امید در پایان گفت: خیرین همچنین می‌توانند برای ساخت یک پروژه از بانک ها وام بگیرند و پس از ساخت پروژه فقط اصل وام را بازپرداخت کنند زیرا دولت پرداخت کارمزد و سود وام را متقبل می‌شود.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

14  −    =  8