آموزش به دانشجویان در پژوهشگاه‌ها مبتنی بر آموزش در کنار پژوهش باشد

معاون اداری مالی وزارت علوم:

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع انسانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: باید شرایطی فراهم کنیم که دانشجویان بدون دغدغه ذهنی، تنها به فکر تحقیق و پژوهش باشند.

به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا، دکتر محمدحسین امید در مراسم افتتاح خوابگاه دانشجویی پژوهشگاه مواد و انرژی در استان البرز اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل‌ها و سیاست‌گذاری‌های وزارت علوم، امسال یکی از مهمترین اولویت‌های این وزارتخانه حمایت از مراکز پژوهشی و پژوهشگاه‌ها است.

وی افزود: در حال حاضر یکی از مهمترین نیازهای پژوهشگاه‌ها و به طور کلی پژوهش در کشورمان، کمبود اعتبارات و بودجه است. البته امسال تلاش کردیم تا حدودی بودجه پژوهش در وزارت علوم افزایش یابد و این روند در سال‌های آینده با سیاست دولت با جدیت بیشتری پیگیری می‌شود.

امید خاطرنشان کرد: در بودجه امسال میانگین رشد بودجه پژوهشگاه‌های وزارت علوم از میانگین رشد بودجه دانشگاه‌ها بیشتر شده و تلاش داریم تا با حمایت دولت در سال‌های آینده بودجه پژوهش در وزارت علوم ارتقاء یابد.

امید گفت: برای تحقق این مهم باید ظرفیت‌های موجود را افزایش داده و به عنوان نمونه از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری خارجی در بحث پژوهش استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر باید تفاوت آموزش در دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها به درستی درک شود و در پژوهشگاه‌های ما آموزش به دانشجویان باید مبتنی بر آموزش در کنار پژوهش باشد.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع انسانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه باید شرایطی فراهم کنیم که دانشجویان بدون دغدغه ذهنی، تنها به فکر تحقیق و پژوهش باشند، گفت: برای تربیت صحیح پژوهشگران در محیط‌های دانشگاهی و پژوهشی، باید حداقل امکانات برای دانشجویان فراهم باشد تا آنها دغدغه ذهنی زیادی نداشته باشند.

دکتر امید ادامه داد: احداث خوابگاه در حاشیه پژوهشگاه‌ها در این راستا انجام می‌شود و امیدواریم با افزایش بودجه‌های دولتی و همچنین ورود بخش خصوصی و حتی خیرین، بتوانیم امکانات لازم را برای پژوهشگاه‌ها به ویژه در حوزه امکانات رفاهی، فراهم کنیم.‌

معاون اداری مالی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم افتتاحیه خوابگاه دانشجویی پژوهشگاه با اشاره به حمایت ویژه این وزارتخانه از مراکز پژو هشی و تحقیقاتی کشور گفت: پژوهشگاهها و مراکز تحقیقاتی نقش مهمی در تولید و رشدعلمی کشور دارند و بنا نیست این مراکز حالت آموزشی داشته باشند، بلکه وظیفه آنها حرکت در مسیر تولید و رشد علمی کشوراست.

دکتر امید ضمن تقدیر از حرکت اعضای هیات علمی و کارکنان خیر پژوهشگاه مواد و انرژی افزود: خیرین نقش بسیاری در توسعه حوزه دانشگاه ها دارند و برای جلب مشارکت های خیرین تاسیس بنیاد خیرین دانشگاهها راه اندازی کرده ایم که این مجموعه در بسیاری از دانشگاه ها و مراکزعلمی راه اندازی شده و تا آخرسال نیزدربقیه دانشگاهها راه اندازی می شود.

وی با بیان اینکه وزارت علوم ، توسعه ، نوسازی و بازسازی مراکز پژوهشی و علمی کشور را در برنامه دارد اظهار داشت : یکی از راههای تامین هزینه های این برنامه استفاده از روش فینانس با شرکت های و موسسات علمی معتبر خارجی است که در حال پیگیری است و دیگری استفاده از ارز تامینی ازسوی موسسات مالی و اعتباری داخلی برای بازسازی و نوسازی ازمایشگاه ها ، مراکز علمی و پژوهشی است .

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  1