ارائه ۶۰ مقاله در دومین کنگره بین‌المللی سکته مغزی

هشتمین کنگره کشوری و دومین کنگره بین‌المللی سکته مغزی با حضور استادان برجسته پزشکی در دانشگاه‌های داخل و خارج از کشور و جمعی از دانشجویان در محل هتل شیراز آغاز به‌ کار کرد.

به گزارش خبرنگار پژوهشی ایسنا منطقه فارس، افشین برهان‌حقیقی، دبیر اجرایی هشتمین کنگره کشوری و دومین کنگره بین‌المللی سکته مغزی در حاشیه آغاز به‌کار این کنگره به خبرنگاران گفت: سکته مغزی یک بیماری شدید دستگاه عصبی مرکزی است که می‌تواند منجر به معلولیت شدید یا فوت شود.

برهان‌حقیقی افزود: متاسفانه بر اثر بروز این بیماری میلیون‌ها ساعت از عمر انسان به ویژه در دوره مولد تلف شده و از دست می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: در این کنگره علمی که متخصصانی از سایر کشورها نیز حضور دارند، 10 عمل جراحی بر روی بیماران توسط زبده‌ترین پزشکان متخصص در این کنگره انجام خواهد شد.

دبیر اجرایی هشتمین کنگره کشوری و دومین کنگره بین‌المللی سکته مغزی اضافه کرد: رندال اجل از دانشگاه سنت لوییز آمریکا، افشین دیوانی و عدنان قریشی از دانشگاه مینه سوتا آمریکا، دمتریوس لوپس از دانشگاه شیکاگو، اوا بارتل از دانشگاه مونیخ آلمان، الکساندروس جورجیادیس از دانشگاه مینه سوتا و استلیوس مانولیس از دانشگاه هیوستون آمریکا از جمله استادانی هستند که در این همایش علمی حضور دارند.

عبدالحمید شریعت، دبیر علمی این کنگره نیز عنوان کرد: 60 مقاله به دبیرخانه این کنگره واصل شده است؛ از این تعداد 35 مقاله آن به صورت سخنرانی ارائه می‌شود که هشت سخنرانی آن جنبه پژوهشی دارد و مابقی مقالات نیز به صورت پوستر الکترونیک ارائه می‌شود.

شریعت گفت: در حاشیه این کنگره که تا سوم مهرماه ادامه دارد، اعمال جراحی کم تهاجمی به روی 10 بیمار مبتلا به سکته مغزی توسط حاذق‌ترین استادان و پزشکان انجام خواهد شد.

شریعت تصریح کرد: سالانه یکهزار و 500 بیمار بر اثر سکته مغزی به بیمارستان نمازی شیراز مراجعه می‌کنند که بدون تردید با لحاظ کردن آمار واقعی سکته مغزی که به سایر بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند، می‌توان نتیجه گرفت که شمار افراد مبتلای به این بیماری بیشتر از این تعداد است.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

99  ⁄  33  =