فعالیت ۴۲ مرکز تحقیقات در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه نوآوری و تسهیل کارآفرینی ماموریت اصلی دانشگاه‌های نسل سوم است، گفت: برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بر این است تا در سطح دانشگاه‌های نسل سوم قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار علمی ایسنا منطقه اصفهان، غلامرضا اصغری صبح امروز در آیین استقبال از دانشجویان جدیدالورود با بیان اینکه بیشترین رتبه‌های المپیادهای علمی، فرهنگی و ورزشی متعلق به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است، اظهار کرد: بعد از دانشگاه تهران اولین رتبه در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را داریم. این رتبه و مقام حاصل تلاش و کوشش دانشجویان ورودی سال‌های قبلی است و دانشجویان جدیدالورود نیز می‌توانند توان تازه‌ای به دانشگاه دهند.

وی با اشاره به شروع همزمان سال تحصیلی با روز عرفه و هفته دفاع مقدس اظهار امیدواری کرد: که شروع تلاش دانشجویان همراه با معنویت، اخلاق و توفیق باشد. نظام جمهوری اسلامی ایران برآمده از تلاش و خون شهدا است و به عنوان نظام موفق در جهان و منطقه موفقیت خود را مدیون تلاش ایثارگران و شهداست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه بر اساس آمار اسکوپوس ایران از نظر میزان تولیدات علمی رتبه اول و از نظر مرجعیت علمی رتبه دوم را در خاورمیانه دارد، تصریح کرد: در طول 40 سال گذشته تا کنون روند تولیدات علمی افزایش داشته است و در سایت‌ها و بانک‌های اطلاعاتی جهانی، ایران بیش از 213 هزار رکورد علمی دارد که حاصل تلاش دانشجویان و دانشگاهیان است.

اصغری با بیان اینکه رتبه ایران در تمام علوم در جهان 17 است، اضافه کرد: ایران از نظر مرجعیت علمی در دنیا رتبه 24 دارد. 75 رشته تحصیلی مقطع دکتری علوم پزشکی در کشور تدریس می‌شود و تعداد متخصصان رو به توسعه است، همچنین روند تغییرات در تحصیلات تکمیلی حوزه تخصصی رو به رشد است.

وی اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی علاوه بر اداره دانشکده‌ها، مسئول سلامت استان است و مسئولیت بیمارستان‌ها، درمانگاه‌های دولتی و خانه‌های بهداشت را دارد، همچنین دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دانشگاه سرآمدی است که متولی دانشگاه‌های علوم پزشکی یزد، کاشان و شهرکرد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به حضور فعال دانشگاه در حوزه بهداشت در 22 شهر، 38 شهرستان و دو هزار و 470 روستا تصریح کرد: علوم پزشکی اصفهان 35 بیمارستان در استان اصفهان را اداره می‌کند. این بیمارستان‌ها به عنوان فیلد آموزشی در اختیار دانشجویان پزشکی همچون دانشجویان دانشگاه‌های آزاد قرار می‌گیرد.

اصغری با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان 11 دانشکده دارد، افزود: دانشگاه علوم پزشکی با دارا بودن 22 شبکه بهداشتی درمانی در شهرستان‌های استان، 176 مرکز بهداشتی درمانی شهری، 78 مرکز بهداشتی درمانی روستایی، 193 پایگاه بهداشتی و بیش از 520 خانه بهداشت در همه روستاها و شهرهای استان حضور فعال دارد.

وی با اشاره به فعال بودن 42 مرکز تحقیقات در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: مرکز تحقیقات قلب و عروق از مهم‌ترین مراکز تحقیقات دانشگاه است و تنها مرکزی است که با سازمان بهداشت جهانی همکاری می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: دانشگاه حدود 9 هزار دانشجو دارد که از این میان بیش از 50 درصد این آمار را دانشجویان دکتری، ارشد و تخصصی تشکیل می‌دهند. دانشگاه شاخص خوبی از نظر میزان توزیع هیات‌علمی دارد و در دانشگاه 717 عضو هیات‌علمی مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های نسل سوم که کارآفرین هستند، تاکید کرد: برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بر این است تا در سطح دانشگاه‌های نسل سوم قرار گیرد. نوآوری و تسهیل کارآفرینی ماموریت اصلی دانشگاه‌های نسل سوم است. خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی فارغ‌التحصیلان دانشگاه را به کار می‌گیرد و وارد بازار کار می‌کند؛ از این رو دانشجویان می‌توانند با نوآوری به دانشگاه کمک کنند. دانشگاه هم شرایطی را فراهم می‌کند تا نسل جدید موتور حرکت علمی و پژوهشی دانشگاه باشند.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  2  =  12