اعطای تأئیدیه آزمایشی نانومقیاس به گروه پژوهشی متالورژی جهاد دانشگاهی شریف

توسط ستاد نانو صورت گرفت

گروه پژوهشی متالورژی سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف موفق به اخذ تأئیدیه آزمایشی نانومقیاس برای فویل‌های نانوکریستالین «FeSiBNbCu» تولید شده توسط این گروه، از سوی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو (موسسه خدمات فناوری تا بازار) شد.

به گزارش ایسنا، در فرایند اعطای تأئیدیه نانومقیاس، سه پارامتر مقیاس بین یک تا 100 نانومتر، مهندسی و تکرارپذیری فرایند تولید و بهبود خواص نسبت به حالت غیر نانو (طبق استاندارد ISO TS 27687-2008 و استاندارد ملی 12098) بررسی می‌شود.

بخشی از فرایند بررسی شامل بررسی و کارشناسی اولیه مدارک توسط کارشناس واحد بررسی، ارائه مدارک به کمیته فنی برای تعیین داور متخصص در مورد محصول، تعیین روش نمونه‌برداری و تعیین آزمون و بازدید از محل و خط تولید و نمونه‌گیری از محصول و در صورت نیاز از مواد اولیه است.

انجام آزمون‌های لازم از محصول و در صورت نیاز از مواد اولیه، دریافت نظر داور، تشکیل کمیته تخصصی به منظور بررسی نتایج آزمون‌ها، دریافت نظر داوری و اعلام نظر نهایی، اعلام نتیجه نهایی به کریدور و ستاد نانو و در صورت تأئید، صدور گواهی تأئیدیه مقیاس از دیگر مراحل فرایند بررسی جهت اعطای تائیدیه نانو مقیاس است.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  4  =  1