قاچاقچیان سیگار از ۴ عصر تا ۶ صبح فعال می‌شوند

استراتژی شرکت دخانیات برای مبارزه با قاچاق این است که وظایف حاکمیتی منفک شده از این شرکت را دوباره برگرداند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک مدیرعامل دخانیات گفت: تمام تلاشمان این است تا وظایف حاکمیتی منفک شده از شرکت دخانیات را به این مجموعه برگردانیم و در کنترل قاچاق سیگار نقش‌آفرینی کنیم.

محمدحسین برخوردار با اشاره به افزایش حجم قاچاق سیگار در کشور افزود: استراتژی شرکت دخانیات برای مبارزه با قاچاق این است که وظایف حاکمیتی منفک شده از این شرکت را دوباره برگرداند و از این طریق با نظارت در بازار و اعمال سیاست‌هایی نبض بازار را در دست گیرد.

مدیرعامل دخانیات گفت: وزارت صنعت پس از واگذاری شرکت دخانیات وظایف حاکمیتی این شرکت را منفک کرده و به اختیار خود درآورده است. نتیجه این تفکیک افزایش قاچاق در طی سال‌های اخیر بوده به طوری که از 67 میلیارد نخ سیگاری که سالانه در کشور مصرف می‌شود، 40 درصد آن قاچاق است.

او گفت: وزارت صنعت هر چند هم که نظارت قوی داشته باشد از نظر ستادی و حضور کارکنان، تا ساعت 4 بعدازظهر بیشتر قادر نیست این کار را انجام دهد در حالیکه عمده فعالیت قاچاقچیان از 4 بعدازظهر شروع می‌شود و تا ساعت 6 صبح به‌طول می‌انجامد.

برخوردار افزود: برای اینکه بتوانیم وظایف حاکمیتی را دوباره به دست آوریم به دنبال مذاکره با وزرات صنعت، معدن و تجارت هستیم و سعی می‌کنیم تا با استدلال‌هایی که ارائه می‌دهیم بتوانیم مسولان این وزارت را قانع کنیم تا این وظایف دوباره در اختیار ما قرار گیرد و بازار سیگار کشور به طور شبتنه روزی تحت کنترل درآید.

مدیرعامل شرکت دخانیات تصریح کرد: سیاست شرکت دخانیات این است تا برای تولید سیگارهای مورد نیاز کشور در حاشیه بازار حرکت کرده و با رصد محصولاتی که قاچاقچیان وارد می‌کنند، محصولی مشابه را به تولید برساند که به سلامتی مصرف‌کنندگان آسیب کمتری را وارد کنند و دارای قطران و نیکوتین کمتری باشند.

 سهام عمده شرکت دخانیات در دولت قبل بابت بدهی‌های دولت به صندوق بازنشستگی فولاد، واگذار شد و وظایف حاکمیتی آن در اختیار مرکز دخانیات وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

71  −    =  69