ضرورت توجه به نیروی انسانی و علوم انسانی در بنیاد نخبگان استان خوزستان

در جلسه شورای علمی نخبگان استان تاکید شد

رئیس شورای مشاوران استاندار خوزستان با تأکید بر لزوم توسعه افراد مشمول آیین‌نامه بنیاد نخبگان استان، گفت: پیوند میان دانشگاه و بنیاد نخبگان می‌تواند بسیار تأثیرگذار و مفید باشد و از این کانال می‌توان پژوهش‌محوری را توسعه داد.

به گزارش خبرنگار علمی ایسنا منطقه خوزستان، دکتر منصور زراءنژاد در جلسه شورای علمی بنیاد نخبگان استان خوزستان که امروز چهارشنبه هشتم مهرماه در محل ساختمان این بنیاد در اهواز برگزار شد، با بیان این‌که تحول غیر منتظره‌ای در فعالیت‌های بنیاد نخبگان استان خوزستان ایجاد شده است، اظهار کرد: در دوره گذشته با آن‌که چند سال از تأسیس بنیاد نخبگان استان می‌گذشت، اما این نهاد فعالیتی که در شأن خوزستان باشد، نداشته است؛ امید است با فعالیت‌های جدید بخشی از این عقب‌ماندگی جبران شود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت توسعه افراد تحت پوشش بنیاد نخبگان، افزود: باید از ظرفیت قانونی استفاده کرد تا همه استعدادهای برتر تحت پوشش بنیاد نخبگان قرار گیرند و مشمول خدمات و تسهیلات آن شوند.

رئیس شورای مشاوران استاندار خوزستان گفت: اگر این تصور ایجاد شود که بسیاری از استادان دانشگاه تحت پوشش بنیاد نخبگان قرار بگیرند، به توسعه فعالیت‌های بنیاد کمک می‌کند و کار آن را سرعت می‌بخشد؛ باید به‌گونه‌ای از ظرفیت‌های قانونی استفاده شود تا افراد صاحب تجربه نیز تحت پوشش بنیاد نخبگان قرار بگیرند.

زراءنژاد در خصوص امکان استفاده از ظرفیت بنیاد نخبگان استان در حوزه صنعت، تصریح کرد: می‌توان طرح کشاورزی 550 هزار هکتاری موسوم به طرح رهبری را در برنامه‌های بنیاد تعریف کرد و از ظرفیت بنیاد در این خصوص بهره برد؛ این طرح در برنامه‌های بنیاد نخبگان برای صنعت می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان این‌که اگر در منابع انسانی تحولی ایجاد نشود، پیشرفت و ترقی نیز حاصل نمی‌شود، تصریح کرد: باید در برنامه‌های بنیاد نخبگان استان به نیروی انسانی و علوم انسانی توجه شود. اکنون برای تحول در علوم انسانی کشور برنامه‌ریزی می‌شود و به همین دلیل این موضوع نیز می‌تواند یکی از برنامه‌های بنیاد نخبگان باشد.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

30  ⁄  6  =