پیشنهادات کلان پژوهشی به جهاد دانشگاهی داده شود

رئیس جهاد دانشگاهی:

رئیس جهاد دانشگاهی گفت: اعتماد عمومی به جهاد دانشگاهی خوب است و کشور به این نتیجه رسیده که باید به توانمندی داخلی توجه کند و ما باید از این فرصت استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار علمی ایسنا منطقه کویر، دکتر حمیدرضا طیبی در نشست با جمعی از کارکنان جهاد دانشگاهی استان کرمان اظهار کرد: تلاش می‌کنیم واحدهای جهاد دانشگاهی در سطح بین‌المللی شاخص بوده و سهم عمده‌ای در حل مشکلات کشور داشته باشند و در سطح جهانی حرف جدی برای گفتن داشته باشند.

وی افزود: سعی شده همه واحدهای جهاد در ارتباط با یکدیگر بوده و استفاده از توان واحدهای موفق‌تر در انجام فعالیت‌های شاخص و مناسب صورت گیرد.

طیبی تصریح کرد: بحث زلزله و کار در معادن برای واحد کرمان به عنوان کار جدی در نظر گرفته شده است و توقع داریم در این دو حوزه تخصصی کار بیشتر و بهتری انجام شود.

وی افزود: سرعت روند ساخت پژوهشگاه زلزله باید بیشتر شود و امیدواریم در بحث معادن برای همکاری مشترک با جهاد دانشگاهی واحد تربیت مدرس بتوانیم اقدامات خوبی انجام دهیم.

رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به نقش جهاد در اجرای نقشه جامع علمی کشور، اظهار کرد: شورای راهبردی پیاده سازی نقشه جامع علمی کشور مشخص شده و من عضو این شورا هستم و ما از ابتدا نقش جهاد دانشگاهی را پیگیری کردیم و در راستای اهداف قبلی جهاد نیز بود که تلاش کردیم در فرهنگ و آموزش یکسری ماموریت‌های ملی و کلان به جهاد دانشگاهی واگذار شود تا بتواند از امکانات کشور برای این حوزه استفاده کند.

وی افزود: مقام معظم رهبری تاکید دارند که جهاد دانشگاهی نقش خود را در اجرای نقشه جامع علمی کشور مشخص و دولت این نقش را واگذار کند که در این راستا چند ماموریت مشخص شده که به جهاد واگذار و در شورای راهبردی تصویب شد.

طیبی تصریح کرد: یکی از ماموریت‌ها این است که در صنایع بزرگ و تکرارپذیر کشور برای انتقال تکنولوژی و دانش کار کنیم و یکی از ماموریت‌های پیشنهادی ما در صنعت مس است.

وی بیان کرد: باید تحقیقات در کشور به نتیجه رسیده و تولید ثروت کند و باید از نتایج پژوهش‌ها، مشکلات کشور حل شود.

رئیس جهاد دانشگاهی با بیان این که باید پیشنهادات کلان پژوهشی به جهاد داده شود، گفت: ماموریت‌های جهاد دانشگاهی تصویب شده و به دنبال این هستیم که چه کسی باید این ماموریت‌ها را واگذار کند.

وی افزود: پیشنهاد ایجاد پنج مجتمع بزرگ در زمینه داروهای گیاهی و نوترکیب، کشاورزی، شیمیایی و … را به دولت داده‌ایم که از مجموعه فناوری‌های تولید شده حمایت کند و ما تاسیسات زیربنایی خوب برای دولت ایجاد کنیم و در قالب پنج برند نیازهای ملی را تامین کرده و وارد بازارهای بین‌المللی شویم.

طیبی در ادامه تصریح کرد: اعتماد عمومی به جهاد خوب است و کشور به این نتیجه رسیده که باید به توانمندی داخلی توجه کند و ما باید از این فرصت استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: مشکلی که وجود دارد، این است که پرداخت‌های ما به اعضای هیات علمی مناسب نیست و از سوی دیگر باید این پرداخت‌ها در مقابل کارآیی افراد باشد و نباید علی السویه به حقوق همه اضافه شود و باید کارآیی افراد سنجیده شده و بتوانیم نیروهای خوب را تثبیت و نیروهای جوان را جذب کنیم.

طیبی با اشاره به 21 مرکز آموزش جهاد دانشگاهی در استان کرمان اظهار کرد: در حال حاضر بیشترین ارزش افزوده در حوزه پژوهش و فناوری است و باید در حوزه آموزش نیز بهتر استفاده شود.

رئیس جهاد دانشگاهی گفت: کرمان استان بسیار پرپتانسیلی است که با این سرمایه انسانی و منابع طبیعی شرایط را برای کار مناسب فراهم می‌کند؛ اگرچه هنوز در کشور بهای لازم به جهاد دانشگاهی و جایگاه آن داده نشده و کشور همواره متکی به درآمد آسان نفت بوده است.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

50  ⁄  10  =