برندگان جایزه مصطفی(ص) نهایی شدند

پنجمین نشست شورای سیاستگذاری جایزه مصطفی (ص) به ریاست معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و اکثریت اعضای داخلی و خارجی شورای سیاستگذاری جایزه برگزار شد و از میان کاندیداهای نهایی در حوزه‌های سه گانه تخصصی و یک حوزه عمومی، برگزیدگان نهایی شناخته شدند.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، با اشاره به ظرفیت بالا و دامنه اثرگذاری بالای این جایزه در معرفی و شناساندن ظرفیتهای علمی دانشمندان جهان اسلام، از تلاش بخش‌ها و نهادهای گوناگون مشارکت کننده در برگزاری این جایزه قدردانی و ابراز امیدواری کرد: برگزاری این جایزه ضمن ارتقای علمی جهان اسلام بتواند مشارکت و همکاری دانشمندان مسلمان در عرصه جهانی را به دنبال داشته باشد.

در ادامه این نشست، گزارش عملکرد هشت ماهه دبیرخانه توسط دبیر شورا در حوزه‌های همکاری‌های بین‌الملل، ترویج و اطلاع رسانی جایزه، برگزاری مراسم جایزه، رویداد دانش آموزی ابن هیثم و تامین مالی و ایجاد صندوق سرمایه گذاری و موقوفات جایزه ارائه شد که مورد تائید و تقدیر اعضا قرار گرفت.

در این جلسه دبیران کمیته‌های داوری علمی این جایزه نیز گزارشی از فعالیت این کمیته‌ها و کاندیداهای منتخب نهایی ارائه کردند، هر کمیته داوری از هفت نفر از استادان برجسته داخلی و خارجی تشکیل شد که از طریق کمیته تخصصی متناسب با کاندیداها معرفی شد و به کمک یک تیم مشاوره تخصصی توانستند فرد شایسته دریافت این جایزه را معرفی کنند.

در این نشست علاوه بر حضور اعضای شورای سیاستگذاری داخلی و دبیران کمیته‌های داوری علمی، حضور اعضای خارجی نیز توسط ویدئو کنفرانس صورت گرفت.

مراسم جایزه مصطفی(ص)، دی ماه امسال در تهران برگزار می‌شود و در آن برگزیدگان معرفی و تقدیر خواهند شد، جایزه علمی فناوری مصطفی (ص)، تلاش دارد تا برترین‌ دانشمندان جهان اسلام را بر اساس ارزیابی منصفانه و دقیق به عنوان طلایه‌داران عرصه علم و فناوری به جهانیان معرفی کند تا از این طریق، جایگاه دانشمندان اسلامی تقویت و زمینه برای ایجاد تمدن نوین اسلامی مهیا شود. از سوی دیگر رسیدن به مرجعیت علمی جمهوری اسلامی ایران که از موضوعات مورد تاکید مقام معظم رهبری است، یکی دیگر از اهداف جایزه مصطفی (ص) به شمار می‌آید.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

93  −  83  =