روستاهای بالای ۳۰ خانوار صاحب اینترنت می‌شوند

وزیر ارتباطات خبر داد

با حضور وزیر ارتباطات مشکلات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات شهرستان‌های تایباد، تربت جام و باخرز مورد بررسی قرار گرفت و در جهت رفع آن برنامه‌ریزهایی صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار ایسنا در خراسان، غلامرضا اسدالهی، نماینده مردم تایباد، تربت جام و باخرز در مجلس شورای اسلامی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان تربت جام اظهار کرد: شهرستان‌های تایباد، تربت جام و باخرز از لحاظ شاخص وضعیت ارتباطات در وضعیت بسیار نامطلوبی قرار دارد.

وی با انتقاد شدید از وضعیت آنتن‌دهی همراه اول در روستاها گفت: با وسعت زیاد و تعداد زیاد روستا در منطقه متاسفانه وضعیت تلفن ثابت و همراه در روستاها بسیار نامطلوب است.

اسدالهی اظهار کرد: 51 روستای تربت جام، 39 روستای تایباد و باخرز از تلفت ثابت با سیستم WiLL استفاده می‌کنند که نوعاً مردم با تغییر سیستم و رومینگ و قبض‌هایی با مبالغ زیادی مواجه هستند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه خیلی از کار های اداری و غیر اداری با اینترنت انجام می‌شود، متاسفانه خیلی از روستاهای منطقه فاقد پوشش اینترنتی است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: شبکه‌های بی تی اس منطقه نیازمند تقویت است تا پوشش آنتن‌دهی در بعضی از روستاها مرتفع شود.

وی افزود: روستاها در شهرستان مرزی تایباد 38 درصد فاقد آنتن‌دهی همراه اول، 43 درصد فاقد خطوط تلفن ثابت، 55 درصد فاقد آنتن‌دهی ایرانسل و 46 درصد فاقد اینترنت هستند.

در ادامه این مراسم، محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ما تمام مشکلات و گلایه‌های مسئولان شهرستان را قبول داریم و در جهت رفع مشکلات گام‌های خوبی را بر خواهیم داشت.

وی بیان کرد: توجه دولت تدبیر و امید به مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته مرزی و محروم است و تلاش می‌کنیم تا امکانات به‌طور مساوی توزیع شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در روستاهای بالای 30 خانوار تا آخر سال و بالای 15 خانوار در اواخر سال آینده اینترنت وصل خواهد شد.

واعظی با اشاره به اینکه مشکل تلفن ثابت روستایی منطقه به زودی رفع خواهد شد، افزود: زیرساخت‌های آی سی تی نیز فراهم می‌شود تا در انتخابات آینده مشکلی در این خصوص وجود نداشته باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: انشاءالله تا دو ماه آینده کلیه تحریم‌های ظالمانه علیه کشور برداشته خواهد شد.

وی بیان کرد: با توجه به تحریم‌های ظالمانه که علیه کشورمان صورت گرفته متاسفانه وضعیت بودجه دولت بسیار نامطلوب است.

واعظی تصریح کرد: دولت از همان ابتدای شروع به کار خود، در هر کجا که پا می‌گذاشت در دولت گذشته کلنگ زده بودن و یا وعده داده بودند؛ این دولت و 5 دولت دیگر که تمام بودجه خود را مصروف این وعده‌ها و کلنگ‌های دولت گذشته بکنند، 20 سال طول می‌کشد تا این پروژه‌ها به اتمام برسد.

وی با اشاره به برداشته شدن تحریم‌ها افزود: تا دو ماه آینده شرایط جدیدی را در کشور تجربه خواهید کرد و تمام محدودیت‌های بانکی و بیمه کشور برداشته خواهد شد.

واعظی بیان کرد: به دلیل تحریم‌ها ما در حال حاضر 900 تا یک میلیون بشکه نفت را می‌فروشیم و با برداشته شدن تحریم‌ها در مرحله اول 1.5 میلیون بشکه و در مرحله دوم در ابتدای سال آینده به دو میلیون بشکه افزایش خواهد یافت.

وی توضیح داد: موضوعات اقتصادی از اولویت‌های اول دولت تدبیر و امید است که سخت در حال پیگیری این موضوع است.

واعظی با بیان اینکه اشتغال یکی از دغدغه‌های دولت است، اضافه کرد: جوان بیکار می‌تواند هم به خود و هم به جامعه آسیب برساند و وظیفه دولت است که برای حل این مشکل تلاش کند.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  3  =  5